PO DRUGIEJ STRONIE PIÓRA: Dorota Słapa

11050775_10205000807833075_8865541869192066138_n-1Wiersze DOROTY SŁAPY znajdziecie TU i TU.

 

Proszę dokończyć:

Wiersz, dzięki któremu pokochałam poezję:

Nie wyróżnię tutaj żadnego wiersza, bo moje zainteresowanie poezją rodziło się przez jakiś okres czasu, kiedy to sięgałam po wiele tomików różnych autorów i autorek i czytałam wiele tekstów.

Wiersz, który noszę zawsze przy sobie, choćby w pamięci:

Może fragment utworu „Lalki” autorstwa irańskiej poetki Forugh Farrokzad:

Można być nakręcaną lalką

I patrzeć na świat szklanymi oczami

Można leżeć latami w koronkach i błyskotkach

 Z ciałem wypchanym słomą

– przypomina mi o tym, że najgorszą rzeczą jest bezwolność.

W 2015 r. podziw wywołał we mnie wiersz:

Znowu: żaden konkretny, tylko fragmenty większości poezji Huang Li, zebranej w tomiku „Kto biega jeszcze szybciej niż błyskawica”, wydanym przez Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

Poetą, który mnie inspiruje jest:

Anna Świrszczyńska, Forugh Farrokhzad, Tadeusz Różewicz.

Nie lubię poezji, która:

Nie lubię poezji utrzymanej w tonie zbyt podniosłym i patetycznym. Wolę, kiedy słowa w poezji są jak najbardziej wprost: odkrywają, obnażają i głośno szepcą.

Istotą poezji jest:

Dla mnie: szczerość poety wobec samego siebie i świata.

Swoją poezją:

Staram się wyrazić to, co trudniej wyrażalne, albo czego nie chcę wyrazić wprost.

 

 

 

About the author
Kinga Młynarska
Mama dwójki urwisów na pełny etat, absolwentka filologii polskiej z pasją, miłośniczka szeroko pojętej kultury i sztuki. Stawia na rozwój. Zwykle uśmiechnięta. Uczy się życia...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *