PATRONAT SZUFLADY: Kwame Mbalia – „Tristan Strong wybija dziurę w niebie”

Tristan Strong wcale nie czuje się silnym bokserem, odkąd jego przyjaciel zginął w wypadku autobusowym – uważa, że zawiódł Eddiego. Jedynym, co mu po nim zostało, jest dziennik, w którym Eddie zapisywał różne historie. Aby pozbierał się po tej tragedii, rodzice wysyłają go na wakacje na farmę dziadków w Alabamie, na co Tristan wcale nie ma ochoty.

Pierwszej nocy na wsi w jego sypialni zjawia się kleiste stworzenie, które kradnie dziennik Eddiego. Tristan ściga tę istotę – czy to naprawdę lalka? – i próbując wyrwać zeszyt z rąk złodziejki, przypadkiem wybija dziurę w niebie… i ląduje w Śródszlaku – groźnym miejscu z płonącym morzem, nawiedzonymi kościostatkami i żelaznymi potworami, które prześladują mieszkańców tego dziwnego świata.

Tristan trafia w sam środek walki, którą bogowie czarnoskórych Amerykanów, John Henry i Brat Królik, toczą resztkami sił. Jednak umowa z chytrym Anansim ma swoją cenę. Czy Tristanowi uda się uratować świat, zanim straci jeszcze więcej? Nie ma nic lepszego, niż czytać książkę pełną mitów i magii, która przeszywa cię do szpiku kości i pobudza duszę do śpiewu. Tristan Strong jest darem dla świata.

Data wydania: 30.08. 2021r.

Wydawnictwo: Galeria Książki

Nic Stone, autor powieści Drogi Martinie Mbalia tka cudowną baśń splecioną z magii, tajemnicy i niezwykłych przygód, w których uczestniczą żelazne potwory, afroamerykańscy bogowie i kościostatki. Tristan Strong jest bohaterem, którego nie da się nie lubić, bohaterem, którego prawdziwa siła tkwi w niewiarygodnej mocy wspomnień i opowieści.

J.C. Cervantes, autorka Posłańca Burzy

Tristan Strong wybija dziurę w niebie to świetna zabawa – fascynująca wędrówka przez fantastyczne krainy, zarówno te realne, jak i wyobrażone. Kwame Mbalia dokonał czegoś wyjątkowego, tkając historię, która jest jednocześnie skargą, okrzykiem wojennym i radosnym, a chwilami smutnym listem miłosnym.

Daniel Jose Older, autor Ostatniego strzału i serii „Shadowshaper Cypher”

Tristan Strong wybije dziurę w twoim sercu. Zachwyciła mnie ta opowieść – epicka mieszanka fantasy, akcji i mitologii. Cudowne postacie, intrygująca fabuła i zawrotne tempo sprawią, że ta książka nie przejdzie bez echa.

Eoin Colfer, autor serii o Artemisie Fowlu i książki Fred, wymyślony przyjaciel

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *