PATRONAT SZUFLADY: Przyłapani z książką

Drodzy Czytelnicy!

Szuflada serdecznie zaprasza do zapoznania się z naszym najnowszym patronatem nad inicjatywą Dobrej Szkoły – portalu kulturalno-informacyjnego dla Polaków w USA, który podejmuje działania promujące polską kulturę, przybliżające Polskę nowym młodym pokoleniom urodzonym w USA, inspirujące i motywujące do nauki ojczystego języka.

Korzystając z doskonałego pomysłu Szwedów, którzy zaangażowali do promocji czytelnictwa sportowców, zrodził się pomysł, aby zwrócić się o pomoc do polskich artystów, dziennikarzy, sportowców, ludzi nauki i wspólnie przyczynić się do wzrostu czytelnictwa w języku polskim i polskiej literatury (zwłaszcza współczesnej) wśród Polaków i osób polskiego pochodzenia mieszkających za granicą, a także dzieci tych osób, które – dzięki staraniom rodziców – są najczęściej dwujęzyczne.

13181062_907930829333207_638855226_n

Akcja portalu jest fotoakcją polegającą na tym, iż włączająca się w nią osoba, robi sobie zdjęcie z polską książką, my oznaczamy je pieczątką akcji i zamieszczamy na naszym profilu na Facebooku. Fotografowie i fotoreporterzy zapewniają, że „jedno zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów”. Wierzymy, że i tak będzie tym razem! Że jedno zdjęcie pomoże zachęcić do tysiąca (i więcej!) polskich słów.

Do akcji włączyli się m.in.: Michał Rusinek, Katarzyna Bonda, Muniek Staszczyk, Anna Jurksztowicz, Mateusz Damięcki, Marta Żmuda Trzebiatowska, Krzysztof Pieczyński, Monika Pyrek, Anja Rubik.

Byłoby nam bardzo miło, gdyby Państwo również zechcieli włączyć się do naszej akcji.

https://web.facebook.com/przylapanizpolskaksiazka/

http://www.dobrapolskaszkola.com/2016/05/11/daj-sie-przylapac-z-polska-ksiazka/

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *