PATRONAT SZUFLADY: „Bambusowe Królestwo. Ocaleni z Potopu” Erin Hunter

Ale nie zawsze tak było. Peonia opowiadała córce wiele historii o tym, jak wyglądało królestwo, zanim powódź podniosła poziom wody tak, że najniższe wzgórza zostały zalane. Całe terytoria zniknęły pod wodą (s. 39).

W głębi bambusowego lasu żyją zwierzęta posiadające własne religie oraz prawa. Nad ich bezpieczeństwem czuwają pandy, które z pomocą Smoczego Mówcy przewidują zagrożenia. Niestety, szczęście wszelkich stworzeń zostaje zniszczone wraz z nadejściem straszliwej powodzi. Czy gdzieś w dżungli istnieje jeszcze spokojne miejsce? Powieść Erin Hunter zabiera czytelnika w niesamowitą podróż, w trakcie której zmierzy się on nie tylko z wrogimi drapieżnikami, ale również z przeznaczeniem.

W Smukłym Lesie żyją w zgodzie pandy czerwone i wielkie, lecz brakuje im jedzenia. Łodyga wie o tym doskonale, dlatego stara się temu zaradzić. Ze wszystkich sił próbuje przedostać się na drugi brzeg i zdobyć pożywienie, jednak rwąca rzeka nikogo nie przepuszcza. Gdy w spokojnym dotąd miejscu pojawia się tygrys, zwierzęta muszą opuścić dom i odnaleźć nowe schronienie. Po przeciwnej stronie wody mieszka Ulewa, posiadająca bambusu w nadmiarze. Młoda panda ma jednak inne problemy, takie jak powrót Smoczego Mówcy, któremu tylko ona nie ufa. Dawniej to właśnie mówca ostrzegał przed wszelkimi kataklizmami, lecz z nieznanych powodów nie przestrzegł stworzeń przed deszczem i wiele z nich zginęło. Z kolei w dalekich górach żyje irbis śnieżny, nieprzypominający swych pobratymców. Duch nie ma plam, a jego pazury się nie chowają. Nie potrafi też wysoko skakać ani szybko biegać. Martwi się, że nigdy nie będzie pasować do swojej rodziny, ale jeśli nie jest kotem, to kim? Choć bohaterowie tego jeszcze nie wiedzą, ich przeznaczenie zostało opisane przed ich narodzinami i jest ze sobą ściśle związane.

„Ocaleni z Potopu” to pierwszy tom serii „Bambusowe Królestwo” napisanej przez cztery autorki pod pseudonimem Erin Hunter. Książka jest skierowana głównie do młodszych czytelników zafascynowanych dziką przyrodą. Mimo to porusza ważne tematy, takie jak kryzys tożsamości oraz wiary bądź też przetrwanie w niesprzyjających warunkach. Pisarki w dokładny sposób odzwierciedliły obyczaje różnych zwierząt, łącząc je z typowo ludzkimi problemami. Wykreowany świat jest piękny, ale też bardzo brutalny i ukazuje mroczniejszą stronę drapieżcy. Każdy bohater ma unikalne cechy, sprawiające, że łatwo go polubić. Trochę mylące są częste zmiany perspektywy na początku powieści, na szczęście po kilku rozdziałach łatwiej jest się już odnaleźć.

„Ocaleni z Potopu” to ciekawy początek serii, zapowiadający jeszcze wiele przygód. Książka jest dopiero wprowadzeniem do właściwej historii, dlatego nie ma w sobie zbyt dużo akcji. Zakończenie jednak pozostawia czytelnika w osłupieniu i zachęca, aby sięgnąć po kolejne tomy.

Kinga Jurczyk

Tytuł: Bambusowe Królestwo. Ocaleni z Potopu
Autorka: Erin Hunter
Wydawnictwo: Nowa Baśń
Rok wydania: 2022

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *