Edward Lee, król ekstremalnych horrorów gościem w majowej Szufladzie Literackiej!

e1Już 27 maja na zaproszenie Szuflady Literackiej do Opola zawita amerykański pisarz horrorów – Edward Lee. Za jego sprawą szuflada spłynie krwią, a czytelnicy będą mieli okazję się przekonać jak działa wyobraźnia mistrza ekstremalnej grozy i jak to się „robi” w Ameryce, gdzie  można wybrać się na studia literackie, które uczą pisania jako regularnego zawodu.

O tym jak dostać się na listę bestsellerów i co sprowadziło Edwarda do Polski, dowiecie się na spotkaniu, które tradycyjnie odbędzie się w Hotelu i Restauracji Szara Willa w Opolu o godzinie 18.00. Nie spuszczajcie nas jednak z oczu, bo to nie koniec przygotowanych dla was niespodzianek!

Edward Lee – amerykański pisarz zwany królem ekstremalnego horroru. Nominowany do prestiżowej Nagrody Bram Stoker Best Short story za opowiadanie „Mr Torso”. Od 2011 roku wydawany przez wydawnictwo Replika, dzięki któremu ukazały się jak dotąd 3 jego powieści: Sukkub, Ludzie z Bagien i Golem. Pisarstwo Edwarda Lee cechują przede wszystkim bezkompromisowość opisu i złożoność fabuły, w której nie stroni od kontrowersyjnych tematów.

Na podstawie utworów Edwarda Lee nakręcono obecnie dwa filmy – „Header” i „Bighead” – oba miały premierę na wrocławskich konwentach. Obecnie autor wybiera się do Wrocławia, gdzie będzie tworzył najnowszą powieść, której akcja osadzona zostanie w tym mieście. Kto wie, może doda w niej także rozdział o Opolu. 🙂

352x500„Golem” jego najnowsza powieść wydana w Polsce zabiera czytelników w kolejną podróż do krainy makabry.

Nowi lokatorzy stupięćdziesięcioletniego Lowen Mansion nie wiedzą, że ich wymarzony dom wkrótce stanie się miejscem narodzin niewyobrażalnego zła… Jaką tajemnicę kryje stara posiadłość? Duchy? Potwory? A może jeszcze coś gorszego? Golem to przerażająca, pełna mrocznych niespodzianek powieść wywiedziona ze starej europejskiej legendy. Przed wiekami ulepione z gliny monstrum stawało w obronie słabych i niewinnych; dziś zostanie powołane do życia raz jeszcze… aby rozpętać prawdziwe piekło.

Golem to świetny, trzymający w napięciu horror, o dopracowanej, przemyślanej fabule i świetnie skonstruowanych postaciach, nie tylko tych pierwszoplanowych. Czytelnicy, dla których lektura tej powieści będzie pierwszym spotkaniem z twórczością Edwarda Lee, z pewnością zostaną nowymi fanami tego autora. Dla wszystkich innych wielbicieli horroru Golem to pozycja wręcz obowiązkowa, książka, jaką z pewnością warto postawić na półce.

(fragment recenzji autorstwa Karoliny „Mangusty” Kaczkowskiej na portalu Enklawa Network)

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *