BE POLAR FESTIWAL FILMÓW Z PÓŁNOCY 5-7.10.2018

42689794_466295263877132_8813705424663478272_o

Mam ogromną przyjemność zaprosić Państwa na pierwszą edycję festiwalu filmów z północy, którą organizuję we współpracy z warszawskim kinem Luna. Realizuję tym samym swoje wieloletnie marzenie o promocji kina północy – kina wyjątkowego, różnorodnego i zaskakującego. Nazwa festiwalu żartobliwie nawiązuje do powszechnego odbioru kinematografii skandynawskiej, która zwykle kojarzy się z poważną tematyką – smutkiem, ciemnością, samotnością i depresją. Podczas festiwalu postaramy się zaprezentować jej nieco inne oblicze, pełne czarnego humoru, filuternej erotyki i autoironii.

Głównym celem BE POLAR jest zapoznanie widzów z filmami ze Szwecji, Norwegii, Danii, Islandii i Finlandii, zarówno z klasycznymi dziełami uznanych twórców, jak i najnowszym kinem niezależnym. W ofercie znajdą się krótkie i pełne metraże, dokumenty i film dla dzieci. Szczególnie cieszy mnie możliwość pokazania widzom filmów animowanych dla dorosłych, które dla mnie samej okazały się pozytywnym odkryciem. Reklama festiwalu to mrugnięcie do widza obeznanego z twórczością wielkiego szwedzkiego reżysera – Ingmara Bergmana i jego filmu Siódma Pieczęć, który także wyświetlimy. Cieszę się, że festiwal BE POLAR rozszerzy dostępną ofertę wydarzeń promujących kulturę i sztukę skandynawską w Polsce i przyczyni się do wzrostu popularności kinematografii północy. Z entuzjazmem planuję już kolejną edycję…

Zapraszam serdecznie w dniach 5 – 7 października do Kina Luna w Warszawie!

FB Festiwalu Filmów z Północy BE POLAR

Harmonogram Festiwalu Filmów z Północy BE POLAR

About the author
Aldona Kobus
(ur. 1988) – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, doktorka literaturoznawstwa. Autorka "Fandomu. Fanowskich modeli odbioru" (2018) i szeregu analiz poświęconych popkulturze. Prowadzi badania z zakresu kultury popularnej i fan studies. Entuzjastka, autorka i tłumaczka fanfiction.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *