Parę słów o opowiadaniach

Zajmę się działem opowiadań, wydawanych co środę na łamach Szuflady. Jakie tematycznie treści się tu znajdą – szczerze nie mam pojęcia, mam jednak nadzieję, że uda mi się oderwać Was nimi na chwilę w środku tygodnia i nikt nie uśnie podczas czytania tego, co wybiorę.

Kwestia techniczna:
Co tydzień będzie ukazywać się opowiadanie znalezione w sieci lub jakaś jego część, w przypadku czegoś dłuższego, umieszczone oczywiście po uprzedniej zgodzie autora. Wątpię, bym sięgała do mistrzów literatury czy wydanych już dzieł, choć oczywiście kusi mnie raz na jakiś wrzucić treści Kinga, jednak mimo to skupię się na poszukiwaniach młodych talentów.

Sądzę, że spodziewanie się literatury fantasy będzie jak najbardziej na miejscu, choć oczywiście nie za każdym razem.

A po każdym opowiadaniu dorzucę swoje trzy grosze, coś na kształt krótkiej recenzji.

Czym jest opowiadanie?
Jest to utwór literacki pisany prozą, ma jednowątkową fabułę, jest niewielkich rozmiarów, posiada jednak bohaterów pierwszo i drugoplanowych, zawiera dialogi, jego konstrukcja jest luźna i nie ma ściśle określonych w nim reguł.
Są to więc zazwyczaj proste historie, w których akcja rozgrywa się dość prężnie i trwa przez krótki okres czasu, choć oczywiście zdarzają się odstępstwa.

Zobaczymy jak to się będzie miało do tych opowiadań, które uda mi się znaleźć.

Życzę więc miłego czytania w środowe wieczory!

Angelica Borucka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *