Graficzny konkurs mitologiczny, edycja czwarta „Opowieści z lasów, łąk i pól” – wyniki

Czwarta edycja graficznego konkursu mitologicznego Szuflady „Opowieści z lasów, łąk i pól” dobiegła końca. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli w niej udział. Prac nadesłaliście sporo, poziom był bardzo wysoki, więc wybór okazał się trudny. Największą popularnością cieszyły się tematy nawiązujące do rodzimej, słowiańskiej mitologii. Królem lasów, łąk i pól okazał się leszy, a królową południca.

Jury jak zwykle miało trudne zadanie, ale w drodze demokratycznego głosowania sędziowie:
– sędzia główny: Magdalena Pioruńska (redaktor naczelna Szuflady),
– Barbara Augustyn (redaktorka działu mitologii),
– Aldona Kobus (redaktorka działu fantastyki)
– Karol Sus (redaktor działu komiksowego),
– Magdalena Sułek-Jabłońska (korektorka Szuflady)
– Aleksandra Żurek (instagramerka – @pop.books)
– Paulina Trafas (instagramerka – @boska_safona)
dokonali subiektywnego wyboru najlepszych grafik. Każdy juror wybierał trzy prace, przyznając za trzecie miejsce jeden punkt, za drugie dwa i za pierwsze trzy.

Przedstawiamy zwycięzców czwartej edycji graficznego konkursu mitologicznego „Opowieści z lasów, łąk i pól”:

Pierwsze miejsce zdobyła praca „Z kronik skrzata Gronostaja” Aleksandry Witek.

„Uroczy obrazek przyjaznego skrzata. Łagodna kolorystyka, wygląda jak ilustracja do klasycznych wydań baśni”.
Aleksandra Żurek

„Ukryty skrzat dopiero po chwili zwraca uwagę patrzącego. W tym obrazku jest wszystko: tajemnica, historia i mocny akcent kolorystyczny w postaci błękitnych grzybów. Chciałabym posłuchać historii tego skrzata”.
Magdalena Pioruńska

„Ta praca bardzo dobrze oddaje istotę konkursu. Na pierwszy rzut oka nic niezwykłego, drzewo, kamienie i grzyby, jednak magia czeka na tego, kto odważy się ją dostrzec. Kompozycja, kolorystyka – wszystko pasuje idealnie”.
Barbara Augustyn

Drugie miejsce zajęła praca „Bies” Joanny Materek.

„Ten psychodeliczny klimat sprawia, że mam ciarki! Teraz podczas każdego pobytu w lesie będę się oglądać za siebie”.
Aleksandra Żurek

Trzecie miejsce przypadło grafice „Leszy – Wilczy Pasterz” Zuzanny Hasiewicz.

 

„Oszczędna w kolorach, ale niezwykle ciekawa kompozycyjnie i nasycona bogactwem symboli”.
Barbara Augustyn

Dodatkowo zostały przyznane wyróżnienia, które nagrodzimy zestawami książek.

Wyróżnienia zdecydowaliśmy się przyznać następującym pracom:

Paulina Prottung „Pogawędka Moñái”

„Praca Pauliny Prottung od razu mnie zachwyciła, emanuje grozą i w moim odczuciu bardzo dobrze wpasowuje się w temat konkursu. Dwa kolczaste demony ucięły sobie pogawędkę na tle płonącego nieba. Wspaniała praca”.
Paulina Trafas

Piotr Burzyński „Opowieści z lasów”

 

 

„Uwielbiam historie osadzone w polskim folklorze i chętnie przeczytałabym cały komiks utrzymany w takim klimacie. Niech się dzieje w Beskidzie Sądeckim, w paśmie Radziejowej, pod Bacówką na Obidzy…”.
Barbara Augustyn

Wioleta Herczyńska „Leszy”

„Ta praca ma w sobie coś magicznego. Duch lasu w towarzystwie świetlików i mgły, całość wywołuje bardzo pozytywne emocje. Podoba mi się kolorystyka i pomysł przedstawienia postaci jako części drzewa”.
Paulina Trafas

Dawid Malik „Leszy – Duch Lasu”

„Ciekawy pomysł na postać leszego, który jest tutaj istotą zawieszoną gdzieś pomiędzy Hernem Myśliwym a ożywionym drzewem. Niepokojąca”.
Barbara Augustyn

Karolina Pierianowicz „Zwyczajne życie chochlików”

„Podoba mi się mocna kolorystyka i splecione ciała zwierząt. Szczególnie rude futro lisa”.

Magdalena Pioruńska

Serdeczne gratulacje!

About the author
Barbara Augustyn
Redaktor działu mitologii. Interesuje się mitami ze wszystkich stron świata, baśniami, legendami, folklorem i historią średniowiecza. Fascynują ją opowieści. Zaczytuje się w literaturze historycznej i fantastycznej. Mimowolnie (acz obsesyjnie) tropi nawiązania do mitów i baśni.

komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *