Efekt wieczności. Konferencja – Marian i Marlena Siwiakowie

efekt_wiecznosci_okladkaBranża medyczna zawsze była traktowana z pewną podejrzliwością i nieufnością przez ludzi niezwiązanych z jej środowiskiem. Tym bardziej dotyczy to jej części naukowej i farmaceutycznej, wartej dziś olbrzymie pieniądze. Większość ludzi nie jest w stanie zrozumieć, na czym polegają prace nad nowymi lekami i dlaczego są one obwarowane tyloma przepisami.

Domagają się natychmiastowego wprowadzenia do sprzedaży każdej nowinki z tej dziedziny, nie zastanawiając się nad możliwością wystąpienia długofalowych skutków ubocznych, które naukowcy starają się wyeliminować w procesie badań nad nowym lekiem. Ten etap musi potrwać, co nie wszyscy są w stanie zrozumieć i zaakceptować. Świat ludzi pracujących nad nowymi lekami jawi się większości społeczeństwa jako hermetycznie zamknięty, elitarny krąg współczesnych alchemików i czarodziei. Co dopiero, gdy do leczenia usiłują wykorzystywać technologię nanitową! Naukę i splatający się z nią świat wielkich koncernów farmaceutycznych, nie cofających się przed niczym dla uzyskania kolejnych patentów przedstawili w swym ebooku „Efekt wieczności. Konferencja ” Marlena i Marian Siwiakowie.

Niv Sokol jest naukowcem światowego formatu. Pracuje nad zastosowaniem nanobotów w leczeniu raka, jednak na razie uzyskiwane przez niego wyniki raczej zniechęcają niż zachęcają do tej metody. Zatopiony w swych badaniach Niv nie zdaje sobie sprawy z tego, że wieści o nich przeciekły do szefostwa wielkich koncernów farmaceutycznych, a na dodatek zostały przez nich odczytane całkiem opacznie. Dopiero na zorganizowanej przez swego Franka Sestiere, noblistę, on i jego szef profesor Bielawski orientują się, że są nim zainteresowani ludzie, od których zawsze stronił. Odrzucając ich niedwuznaczne propozycje naraża się na poważne niebezpieczeństwo, bowiem ci ludzie nie cofną się przed niczym, byle tylko uzyskać cenne dla nich informacje. Jedynym sojusznikiem Sokola w mającej nadejść rozgrywce jest piękna Daiva, która fascynuje go od pierwszego wejrzenia, ale o której tak naprawdę nic nie wie…

.”Efekt wieczności. Konferencja ” to coś, co powinno być jak najszybciej wydane drukiem. Jest żywym zaprzeczeniem głoszonej przez wielkie wydawnictwa teorii, że polscy autorzy to marna inwestycja, bo nie umieją pisać tak dobrze jak zagraniczni. Mało w swym życiu czytałam książek równie wciągających, ciekawych i pod każdym względem dopracowanych jak ten ebook. Jest to powieść szpiegowska, naukowa i z lekka futurystyczna. Bohaterowie są zarysowani niejako kilkoma pociągnięciami pióra, bez zbędnej opisowości. Można rzec, że z paru słów o nich czytelnik natychmiast składa sobie wyrazisty, konkretny wizerunek i nie potrzebuje już nic więcej. Podobnie można powiedzieć o tytułowej konferencji, którą podczas lektury ma się wręcz przed oczami razem ze wszystkimi jej aspektami. Równie warta uwagi jest drobiazgowo dopracowana warstwa naukowa, jak i ujęty w konwencji awanturniczo-przygodowej problem szpiegostwa przemysłowego. Poruszone problemy społeczne – np. żydowskiej martyrologii i jej wpływu na współczesność – ujęte są w niekonwencjonalny i jednocześnie niewzruszenie logiczny sposób. Należy też podkreślić niezaprzeczalny, rzadki obecnie walor całej opowieści: jest ona napisana pięknym, literackim językiem, nieliczne wulgaryzmy są usprawiedliwione okolicznościami i zostały użyte wyłącznie w celu zmaksymalizowania napięcia w danej scenie.

Ebook został opracowany graficznie w profesjonalny sposób, ułatwiający czytanie i można go pobrać odpłatnie na stronie księgarni Gandalf.  Do czego też gorąco zachęcam, bo jest on zdecydowanie warty swojej ceny.

Luiza „Eviva” Dobrzyńska

Tytuł: „Konferencja. Efekt wieczności”

Autorzy: Marlena Siwiak i Marian Siwiak

Ilość stron: 157

Format:  EPUB

About the author
Technik MD, czyli maniakalno-depresyjny. Histeryczna miłośniczka kotów, Star Treka i książek. Na co dzień pracuje z dziećmi, nic więc dziwnego, że zamiast starzeć się z godnością dziecinnieje coraz bardziej. Główna wada: pisze. Główna zaleta: może pisać na dowolny temat...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *