Święta ze śmiercią – Nora Roberts

Swieta ze smierciaJ.D. Robb to pseudonim literacki jednej z bardziej poczytnych amerykańskich autorek powieści dla kobiet oraz kryminałów z romansem w tle – Eleanor Marie Robertson, znanej również jako Nora Roberts. Książka „Święta ze śmiercią” to siódmy tom kryminalnej serii o detektyw Eve Dallas.

Święta Bożego Narodzenia to czas spędzany w gronie rodzinnym, w cieple domowego ogniska. Na ulicach widać choinki i świąteczne dekoracje. Ludzie jednoczą się ze sobą, ofiarowują sobie prezenty. Co jednak, gdy Święty Mikołaj, który zapukał do twych drzwi, okaże się seryjnym mordercą?

Rok 2058, szał przedświątecznych zakupów. Policjantka Eve zostaje wezwana do mieszkania, gdzie wywiązała się kłótnia małżeńska. Niestety, na miejscu okazuje się, że doszło do morderstwa. Dallas znajduje kobietę uduszoną łańcuchem choinkowym. Wkrótce pojawiają się kolejne ofiary. Morderca nie zostawia śladów. Jedyną poszlaką w śledztwie mogą być pozostawiane przy ciałach prezenty. Okazuje się, że morderstwa te łączyło coś jeszcze. Każda z ofiar miała do czynienia z teatrem oraz korzystała z usług agencji matrymonialnej „Szczęśliwy związek”.

Całość napisana jest lekkim językiem, trzyma w napięciu od pierwszych stron. Trudno jest przewidzieć zakończenie, dopiero pod koniec dowiadujemy się, kto jest mordercą. Nie jest to typowy kryminał. Nora Roberts przeplata motyw śledztwa z pikantnymi scenami miłości Roarke’a i Eve. Książka pisana jest z pewną dozą humoru, dzięki temu nie wydaje się tak mroczna.

Autorka kreuje silne osobowości. Główna bohaterka zaraz po wypadku wraca do pracy. Tym samym chce udowodnić wszystkim, a zwłaszcza sobie, że nie wypadła z obiegu. Jej jedynym celem jest złapanie mordercy, zanim on zaatakuje jej bliskich. Na korzyść powieści przemawia także czas akcji. Wydarzenia przedstawione w książce toczą się w połowie dwudziestego pierwszego wieku, co wyróżnia tę pozycję na tle innych kryminałów. Obecność żywych robotów-androidów nadaje powieści lekko fantastyczny wydźwięk. Książka idealna na oderwanie się od szarej rzeczywistości.

Karolina Serwach
Ocena: 4/5

Tytuł: Święta ze śmiercią
Autor: Nora Roberts
Liczba stron: 312
Okładka: miękka
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *