Środa Dla Autora – Marcin Wilk gościem Szuflady 14 października!

Drodzy czytelnicy,

Wciąż trwa jesień, ale pogoda znowu nas zaskoczyła. W tym nieco melancholijnym nastroju serdecznie polecamy kolejne spotkanie w ramach Środy Dla Autora. Naszym gościem będzie Marcin Wilk – dziennikarz, publicysta, krytyk, tłumacz, redaktor, konsultant programów literackich.

Absolwent polonistyki na UJ. Publikował na łamach m.in. Polityki, Tygodnika Powszechnego, Przekroju, art.papieru, Czasu Kultury, Dekady Literackiej, Ha!artu, Krakowa, onet.pl, Pograniczy, Prime’u, Radaru, Zadry, Przeglądu Polskiego, Lampy. Współpracuje z Radiem Kraków.

11988655_10153547391521768_2742836261106409561_n

Od roku 2010 zasiada w jury Krakowskiej Książki Miesiąca.

Przez kilka lat redagował kolumnę książkową w Dzienniku Polskim.

Prowadzi bloga książkowego.

Środa Dla Autora to cykliczne spotkania z pisarzami i ludźmi kultury na fanpage’u Szuflady, podczas których nasi czytelnicy rozmawiają z gośćmi na czacie, wygrywają ich książki w konkursach i dowiadują się, jakie są ich przyszłe plany wydawnicze.

szuflada-vector

Do tej pory gościliśmy pisarzy, specjalizujących się w powieściach obyczajowych – min. Marię Ulatowską, Manulę Kalicką, Mariolę Zaczyńską, Małgorzatę Wardę, Agnieszkę Lingas- Łoniewską, Katarzynę Zyskowską- Ignaciak, Lucynę Olejniczak, Mariolę Zaczyńską, Sylwię Zientek, Ałbenę Grabowską w powieściach kryminalnych – min. Katarzynę Bondę, Katarzynę Puzyńską, Annę Fryczkowską, Mateusza Marcina Lemberga, Remigiusza Mroza, Patrycję Gryciuk, Magdalenę Parys, Magdalenę Knedler, Marię Paszyńską w powieściach fantastycznych – min. Martynę Raduchowską, Anetę Jadowską, Michała Gołkowskiego, Witolda Jabłońskiego oraz w rysowaniu komiksów – min. Rafała Szłapę, Agatę Wawryniuk, Konrada Okońskiego. Nasz fanpage odwiedziła również Sylwia Chutnik.

Tyle słońca. Anna Jantar. W tej wyjątkowej biografii kryje się zdecydowanie coś więcej niż tylko kariera w blasku świateł.

Jaka naprawdę była Anna? O czym marzyła? Przed czym uciekała?

Marcin Wilk rozmawiał z jej mamą, Haliną Szmeterling, i córką, Natalią Kukulską. Dotarł do tych, którzy znali Annę najlepiej i zachowali cząstkę jej blasku. Z ich opowieści wyłania się kobieta mądra, dojrzała i niezależna, gwiazda największego formatu. Kobieta, która musiała podejmować decyzje kosztem własnych marzeń, nie bała się ryzykować ani sięgać po nieosiągalne.

Książka zawiera niepublikowane materiały, fotografie, dokumenty i listy.

Tyle słońca to także doskonały obraz polskiej sceny muzycznej lat siedemdziesiątych, pełna absurdów historia codziennego życia artystów zdanych wyłącznie na siebie.

Wilk_Anna-Jantar_500pcx_popr2

Marcin Wilk zaprasza na pasmo „Przemysły książki” na Festiwalu Conrada:

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *