Średnie loty zielonej strzały – „Green Arrow #2: Wyspa blizn”

Gdy w minionym roku Egmont rozpoczął wydawanie serii DC Odrodzenie, nadarzyła się okazja, by wprowadzić na polski rynek kilka tytułów skupionych wokół bohaterów dotychczas słabiej obecnych w kraju nad Wisłą. Idealnym (i udanym) przykładem takiego wejścia stał się Nightwing, jednak Green Arrow też wykorzystał szansę. Dotychczas znany głównie z telewizyjnego serialu i dwutomowego Kołczanu zakapturzony łucznik trafił do rąk polskich czytelników. Wyspa blizn to drugi tom jego przygód, napisany przez Benjamina Percy’ego.

Green-Arrow-02-Wyspa-blizn

Pierwsza z trzech zamieszczonych tu historii opowiada o Emiko, nastoletniej przyrodniej siostrze tytułowego bohatera. To ciekawa postać, która od dziecka szkolona była w sztukach walki. W mojej opinii wartość tego komiksu leży przede wszystkim w sposobie prowadzenia narracji, która przebiega dwutorowo, w różnych liniach czasowych, raz ukazując Emiko w relacji z Oliverem, innym razem próbującą rozliczyć się ze swoją matką. Fabularnie historia nie jest szczególnie wciągająca, jednakże pokazuje naszego bohatera w mniej komiksowej, choć równie heroicznej roli wychowawcy i opiekuna nastolatki.

027_rebirth_Green_Arrow_tom_02

Druga i trzecia historia są ze sobą powiązane. Olivier Queen trafia na tajemniczą wyspę leżącą samotnie pośród oceanu. Nie pierwszy i – mam wrażenie – nie ostatni raz. Wraz z Black Canary trafiają na trop, który prowadzi ich do grupy organizującej przerzuty dużych ilości narkotyków. Wydostają się z wyspy na pokładzie podmorskiego ekspresu, na którym trwa coś w rodzaju konferencji pokojowej. I jak nauczył nas już pierwszy tom Aquamana z tej samej serii oraz wiele innych komiksów wcześniej, tego typu wydarzenie zawsze przyciąga złoczyńców chcących powstrzymać międzynarodowe pojednanie.

033_rebirth_Green_Arrow_tom_02

Każdą z historii realizuje inny ilustrator. Pierwszą Stephen Byrne, drugą Otto Schmidt. Choć ich prace różnią się między sobą, to jednak wpadają w podobną stylistykę, dość kreskówkową, z mocno akcentowaną mimiką postaci i często minimalistycznie potraktowanym tłem. Prace Juana Ferreyry odznaczają się za to zdecydowanie większą dbałością o detale, większą gamą stosowanych kolorów, słabszym konturowaniem. Doskonale udały mu się kadry oddające pęd superszybkiej podwodnej kolejki.

092_rebirth_Green_Arrow_tom_02

Wyspa blizn jest typowym przeciętniakiem. Ani fabularnie, ani artystycznie nie razi, nie zapada też w pamięć. Zamykająca tom historia wydaje się najciekawsza, co dobrze wróży na przyszłość, lecz gdyby ocenę zamknąć jedynie w ramach tego tomu, to budzi on pewne rozczarowanie. Niewielkie, ale jednak.

Aleksander Krukowski

Scenariusz: Benjamin Percy
Rysunki: Juan Ferreyra, Otto Schmidt, Stephen Byrne
Tusz: Ande Parks
Wydanie: I
Data wydania: Styczeń 2018
Wydawca oryginału: DC
Druk: kolor, kreda
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Format: 165×255 cm
Stron: 132
Cena: 39,99 zł
Wydawnictwo: Egmont
ISBN: 9788328126398

About the author
Aleksander Krukowski
Literaturoznawca, krytyk literacki i tłumacz. Wytrwały recenzent książek i komiksów, publikujący w różnych zakątkach internetu. Fan Granta Morrisona, Alana Moore'a, Warrena Ellisa i Neila Gaimana, chętnie sięgający po komiksy spoza swojej strefy komfortu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *