PATRONAT SZUFLADY: Toxyczne dziewczyny – Power Rory

Kup już teraz na stronie Empiku! https://www.idz.do/AYYc8H

Feministyczna wersja „Władcy Much” opowiadająca o trzech najlepszych przyjaciółkach, które mieszkają w szkole z internatem dla dziewcząt, mieszczącej się na wyspie objętej kwarantanną. Po tym, jak jedna z nich nagle znika bez śladu, reszta dziewczyn musi przebyć trudną drogę, by odkryć prawdę o swoim więzieniu. Ten najnowszy debiut to porywająca powieść, niepodobna do niczego, co już znasz.

Minęło osiemnaście miesięcy, odkąd na szkołę dla dziewcząt Raxter nałożono kwarantannę, od kiedy Tox pogrążył wyspę i wywrócił życie Hetty do góry nogami.

Zaczęło się powoli. Z początku zaczęli umierać nauczyciele. Potem Tox przeniósł się na uczennice, wykręcając i zmieniając ich ciała. Teraz, odcięte od reszty świata i pozostawione same sobie na wyspie, dziewczyny nie wychodzą poza ogrodzenie szkoły. Tox zmienił lasy w dzikie i niebezpieczne, a dziewczyny czekają na lekarstwo, które obiecano im dostarczyć. Tox przenika do wszystkiego.

Kiedy Byatt znika, Hetty robi wszystko, by ją odnaleźć, nawet jeśli oznacza to złamanie kwarantanny i walkę z potwornościami czającymi się za ogrodzeniem. Gdy się tego podejmuje, odkrywa, że w historii Raxter kryje się znacznie więcej, niż mogłaby kiedykolwiek przypuszczać.

„»Toxyczne dziewczyny« to gwałtowna i pełna emocji powieść. Jestem przekonany, że będziemy świadkami pojawienia się nowej, znaczącej gwiazdy literackiej”.

Jeff VanderMeer, autor bestselleru New York Timesa – „Annihilation”

„»Toxyczne dziewczyny« to odważna, pełna wyobraźni, emocjonująca i przerażająca powieść o moich marzeniach – opisuje ogromną odwagę i siłę dziewczyn oraz porażającą moc ich przyjaźni. Niesamowity, niezapomniany sukces”.

Claire Legrand, autorka bestselleru New York Timesa – „Furyborn”

„Ta oszałamiająco wyjątkowa, odważna i klimatyczna powieść zafascynowała mnie od pierwszej strony. Niesamowita wyspa Raxter przenika każdą scenę, a bohaterki Rory Power są bezwzględne oraz szczere. Na każdej kolejnej stronie dosłownie jaśnieją. To przełomowa, spekulatywna historia – brutalna i piękna, surowa i odważna. Uwielbiam tę książkę”.

Emily Suvada, autorka bestselleru New York Timesa – „This Mortal Coil”

 

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *