Patronat Szuflady: Polcon 2013!

Drodzy czytelnicy,

Mamy wielką przyjemność ogłosić, że Szuflada została tegorocznym patronem Polconu – największego festiwalu literatury fantasy w Polsce. W tym roku Polcon jest organizowany w Warszawie.

Polcon jest corocznym, ogólnopolskim zlotem miłośników szeroko pojętej fantastyki, hobby związanego z rozwojem wyobraźni, kreatywności oraz poszerzaniem wiedzy i horyzontów. Zlot taki, powszechnie nazywany konwentem, ma formę ogromnej, interdyscyplinarnej konferencji kulturalnej, ze sporym dodatkiem atrakcji integracyjnych, rozmaitych gier hobbystycznych i towarzyskich oraz innych rozrywek i mediów związanych z wyobraźnią, jakie oferuje popkultura.

To szczególne święto wyobraźni odbywa się co roku w innym mieście i co roku organizowane jest przez inną grupę fanów. W Warszawie odbywa się po raz czwarty (poprzednio w 2007 roku). Organizatorem tegorocznej edycji jest Stowarzyszenie Avangarda we współpracy z Samorządem Studentów Politechniki Warszawskiej, Studenckim Kołem Astronautycznym PW i innymi naukowymi kołami wydziałowymi Politechniki, Klubem Gier Planszowych Agresor i organizatorami Festiwalu Gier Planszowych „Kocioł” oraz Narodowym Centrum Kultury.

Podczas Polconu jego uczestnicy mają okazję wybrać laureatów Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla, a więc oddać głos na opowiadania i powieści fantastyczne polskich autorów wydane w ostatnim roku, wyłonione wcześniej drogą ogólnopolskich nominacji. W sobotę 31 sierpnia odbywa się uroczysta gala wręczenia nagród zwycięzcom głosowania. Nagroda im. Janusza A. Zajdla przyznawana jest od 1985 roku – to jedno z wyróżnień literackich o najdłuższej tradycji w naszym kraju. Opiekę nad Nagrodą sprawują w całości czytelnicy.

Po więcej informacji odsyłamy na oficjalną stronę festiwalu: http://www.polcon.waw.pl/index.php

Szuflada także będzie obecna na festiwalu i poza prezentacją naszego portalu, przedstawimy także nasz najnowszy projekt- antologię magicznych opowiadań o Opolu „Festiwal Natchnienia”.

polcon2013grafika

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *