PATRONAT SZUFLADY: MŁODZIEŻOWA PRACOWNIA OPOWIEŚCI – WYSTAWA PRAC

Od 5 do 19 kwietnia 2016 w Galerii BOSA we Wrocławiu prezentowane będą prace uczestników projektu Młodzieżowa Pracownia Opowieści realizowanego przez Towarzystwo Aktywnej Komunikacji z Wrocławia i Reykjavik Miasto Literatury UNESCO. Wystawa jest podsumowaniem bezpłatnych warsztatów fotograficznych i literackich trwających od września 2015 roku w Polsce i na Islandii, w trakcie których młodzież z Wrocławia i okolic uczyła się zbierać i przetwarzać „opowieści”, utrwalać to, co ulotne, a potem dzielić się tym z kolegami z Reykjaviku. Celem MPO jest próba opowiedzenia dwóch zupełnie różnych miast za pomocą prywatnych narracji zebranych i przetworzonych na bazę opowieści, źródło inspiracji i adaptacji fotografii i literatury.

Wernisaż wystawy podsumowującej projekt odbędzie się 8 kwietnia 2016 o godz. 18:00. Wstęp wolny. Wystawa czynna: wtorek -piątek 11:00 – 18:00, sobota 11:00 – 14:00. Więcej informacji na www.opowiesci.org

Projekt realizowany jest w ramach programu “Promowanie różnorodności kulturowej i artystycznej w ramach europejskiego dziedzictwa kulturowego” współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 pochodzących z Norwegii, Islandii i Liechtensteinu oraz ze środków krajowych.

 1_fot.aleksydomke

1_fot.adatrybuchowska

1_fot.mikolajchudzikowski

img_5022-1024x682

MPO_plakat__27.03-page-001

logo

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *