„Jeździec burzy” w Teatrze Rampa na Targówku

Życiorysy barwnych lub kontrowersyjnych postaci niejednokrotnie stawały się kanwą powieści, spektakli czy filmów biograficznych. Po taką historię sięgnął również Arkadiusz Jakubik reżyserując musical „Jeździec burzy”, z librettem autorstwa Lou Risinga i muzyką zespołu The Doors.

Jest to spektakl adresowany do widzów dorosłych, bowiem przedstawienie okoliczności powstania oraz kulisów sławy Doorsów i kolei życia jego członków – przede wszystkim zaś rockowego idola Jima Morrisona – wymaga niekiedy wprowadzenia scen śmiałych i dwuznacznych.  Prawdziwa gratka dla fanów zespołu, którzy jego biografię znają na wskroś.

Teatr Rampa w pełni korzysta z nowoczesnych rozwiązań technicznych – na scenie pojawia się zmechanizowana scenografia, w sztukę wplecione są wyświetlane sekwencje filmowe. Po początkowym zaskoczeniu, bardzo dobre wrażenie robią aranżacje największych przebojów The Doors wykonywane w języku polskim.

Marcin Rychcik, grający główną rolę jest uderzająco podobny do odtwarzanego bohatera, oprócz tego ma w sobie wiele charyzmy, która natychmiast przyciąga do niego publiczność, wielokrotnie szturmującą scenę na końcowych wykonaniach.

To rzecz o różnicach w postrzeganiu rzeczywistości, niezrozumieniu wrażliwego artysty, jego samotności w okresie największych sukcesów, szukaniu ukojenia na wątpliwe sposoby. Ciekawe i przejmujące widowisko, godne polecenia.

Agata Grudkowska

„Jeździec burzy”
w Teatrze Rampa na Targówku,
reż. Arkadiusz Jakubik

About the author
Agata Grudkowska
rocznik '93. Mała, uparta, czasami nieznośna, ciągle nie ma czasu rzucić edukacji, żeby zostać głodującą artystką. Wiecznie coś śpiewa, pisze, albo wykleja - bywa nawet, że wszystko to na raz... :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *