ZAPOWIADA SIĘ FANTASTYCZNY WEEKEND – Festiwal Cytadela w Twierdzy Modlin

CYTADELA logo ciemneFani fantastyki zapewne już wiedzą i ten termin dawno sobie zarezerwowali, ale nie trzeba być miłośnikiem „Metra 2033”, „Mad Maxa”, ani nawet wierzyć w Swarożyca, aby doskonale bawić się w ostatni weekend maja w Modlinie na Festiwalu Cytadela.

Impreza zapowiada się na największe w kraju spotkanie fanów fantastyki, ale nie tylko. Organizatorzy zadbali, aby doskonale bawili się tu wszyscy.

W zróżnicowanych tematycznie strefach (literackiej, gier, popularno-naukowej, dziecięcej „Szkrabstrefie” i wielu, wielu innych) każdy znajdzie coś dla siebie. Bogaty program imprezy zapewni rozrywkę każdemu niezależnie od wieku.

CYTADELA 2017

Na Cytadelę przybędą na przykład najlepsi cosplayerzy, czyli osoby, które przebierają się za postacie z filmów, książek i gier, dzięki czemu spotkać będzie można między innymi DarthaVadera i szturmowców z Gwiezdnych Wojen, postacie rodem z Mad Maxa, a nawet prasłowiańskich bogów i wojów z pradziejów Polski.

Znakomicie odnajdą się na imprezie miłośnicy dobrych książek – głównym partnerem tegorocznego „Bloku literackiego” będzie Fabryka Słów – wiodące w Polsce wydawnictwo science-fiction, dzięki czemu porozmawiać będzie można z wieloma autorami bestsellerów, otrzymać autograf oraz kupić nowości wydawnicze. Obok książek nie zabraknie też oczywiście komiksów, w tym mangi.

Wiele atrakcji czeka na fanów rozgrywek – zarówno gier wideo, jak i planszowych, karcianych, bitewnych, RPG i LARP. Najnowsze produkty, stanowiska do gier, a przede wszystkim gwarantowani partnerzy do rozgrywki czekać będą na gości Cytadeli.

Modlin zmieni się w FANTASTYCZNE miejsce

Również fani filmów i seriali nie będą narzekać na brak atrakcji. – w specjalnie przygotowanej strefie zobaczyć będzie można zapowiedzi nowości, porozmawiać z twórcami, a nawet ustalić o ile cali przeciętny krasnolud wyższy był od hobbita.

Do Cytadeli zdecydowanie powinni się też wybrać rodzice z dziećmi. Specjalnie przygotowana „Szkrabownia” pobudzi wyobraźnię Waszych milusińskich, a kolorowe, fantastyczne światy i barwne postacie znane z filmów, bajek i seriali wywołają uśmiech na małych twarzach, natomiast gry planszowe, zabawy i animacje zapewnią dobrą, mądrą i bezpieczną rozrywkę.

Również liczne konkursy – skierowane zresztą nie tylko do dzieci uatrakcyjnią pobyt na imprezie.

Strefa PostApo na Cytadeli

Festiwal Fantastyki Cytadela odbędzie się na terenie Garnizonu Modlin – zespołu obiektów historycznych Twierdzy Modlin należących do Grupy Konkret, na którym powstanie Warszawa Modlin Smart City.

Więcej informacji (część z nich uzupełniana na bieżąco w miarę potwierdzania kolejnych atrakcji i zbliżania się terminu imprezy) znaleźć można na www.festiwalcytadela.pl

FESTIWAL FANTASTYKI CYTADELA

26-28 MAJA 2017 (piątek-niedziela)

Garnizon Modlin – zespół obiektów historycznych Twierdzy Modlin

ul. Generała Józefa Bema 200C

05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

 

Zapraszamy!

About the author
Aldona Kobus
(ur. 1988) – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, doktorka literaturoznawstwa. Autorka "Fandomu. Fanowskich modeli odbioru" (2018) i szeregu analiz poświęconych popkulturze. Prowadzi badania z zakresu kultury popularnej i fan studies. Entuzjastka, autorka i tłumaczka fanfiction.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *