Wielkanocny zajączek – creepypasta

Creepypasta to krążące po internecie straszne historie, często w formie opowiadań lub słuchowisk. Źródłem tych opowiastek może być miejski folklor (tzw. urban legends), ale w większości są to opowieści zmyślone przez fanów gatunku. Nierzadko sugeruje się, że są to historie oparte na faktach, mimo że spora część z nich zawiera wątki nadprzyrodzone. Wiele creepypast dotyczy środowiska internetowego – surfowania w sieci, chatów, gier komputerowych, tajemniczych zdjęć itp. Każdy temat jest dobry – nawet tak poważne dla większości święto, jak Wielkanoc. Oto przykładowa pasta o wielkanocnym zajączku (źródło: http://creepypasta.wikia.com/wiki/Candy):

Happy_Easter.

– Mamo – powiedziała mała dziewczynka, stojąca u drzwi pokoju matki, przecierając oczy. – Mamo, zajączek wielkanocny zjada mojego cukierka.
– Nonsens, kochanie – odparła matka. – Zajączek rozdaje cukierki, nie zjada ich.
Kobieta poprawiła pościel, mówiąc dalej, na wpół do córki, na wpół w poduszkę:
– Wracaj do łóżka, kochanie.
– Ale mamo – powiedziała dziewczynka – wielkanocny zajączek je cukierka!
Mówiła teraz bardziej poważnym tonem, jakby miała się rozpłakać. Matka usiadła i wyciągnęła do niej ręce.
– Kochanie, przecież mówię. Zajączek wielkanocny nie zjada słodyczy, tylko rozdaje je małym dzieciom. Poza tym nawet jeszcze nie ma świąt. A teraz wracaj do łóżka. – odrzekła miłym głosem.
– Dobrze, mamo. – dziecko westchnęło odchodząc w stronę swojego pokoju.
Kobieta pomyślała z uśmiechem o zwariowanej dziecięcej wyobraźni i błyskawicznie zapadła z powrotem w sen. Mała dziewczynka stała przez chwilę na korytarzu, przyglądając się wielkanocnemu zajączkowi zajadającemu jej cukierka.
– Mamusia mówi, że powinnam wracać do łóżka. – westchnęła.
– Dobry pomysł, dziecko. Wracaj i nie odwracaj się. – uśmiechnął się wielkanocny zajączek.
Rzucił metalowym wisiorkiem w stronę dziewczynki. Podniosła go i krzyknęła, widząc, co to było – metalowy psi identyfikator z napisem Cukierek…

About the author
(poprzednio Górska), współpracowniczka Szuflady, związana także z portalami enklawanetwork.pl i arenahorror.pl, pasjonatka czytania, pisania i oglądania horrorów, tancerka i zbieraczka lalek. Wieloletnia członkini Gdańskiego Klubu Fantastyki. Z wyboru mieszka we Wrocławiu z mężem i zwierzakami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *