Szybki konkurs podróżniczy z wydawnictwem Drzewo Babel dla wiernych czytelników Szuflady!

Drodzy czytelnicy,

Redakcja Szuflady razem z wydawnictwem Drzewo Babel przygotowała dla was szczególny konkurs, w którym nagrodami będą 3 książki autorstwa Kim Thuy „Ru” podpisane przez samą autorkę! Kim będzie w Warszawie 27 listopada na szczególnym spotkaniu autorskim, które poprowadzi Jakub Królikowski dyrektor Festiwalu Filmowego Pięciu Smaków.

Wystarczy, że 26 listopada do godziny 15.00  wyślecie do nas krótką historię na temat najbardziej dramatycznej podróży, którą odbyliście wy, bądź wasi znajomi. Najlepsze wypowiedzi zostaną ponadto opublikowane na stronie Szuflady. Maksymalna objętość tekstu to 3 strony pisane 12 Times New Roman. Czekamy na nie pod adresem: redakcja@szuflada.net, licząc na waszą inwencję! 🙂

A na zakończenie kilka słów na temat „Ru”:

Raj i piekło splotły się ze sobą w brzuchu naszego statku. Raj obiecywał zwrot w naszym życiu, nową przyszłość, nową historię. Piekło natomiast rozpościerało przed nami nasze lęki: strach przed piratami, strach przed śmiercią głodową, strach, że nigdy nie dotknie się twardego lądu, strach, że się nie zobaczy więcej twarzy rodziców, siedzących gdzieś tam w półmroku, pośród tych dwóch setek ludzi.

Wietnam ogarnięty wojną widziany oczami dziecka. Ucieczka przez morze w tłumie boat people. Ocalenie w Kanadzie. Budowanie życia od nowa.

Jak czuje się człowiek z konieczności rzucony w całkowicie obcą mu kulturę? Długi czas jest głuchy i niemy, choć przecież wszystko słyszy i potrafi mówić.

Bohaterka w swojej tułaczce przemierza różne światy. Miejsca piekielne, jak przeludniony, otoczony drutem kolczastym i wypełniony cuchnącymi kloacznymi wyziewami obóz dla uchodźców w Malezji. I wysepki szczęśliwości ulotne jak sen. Za jedyną kotwicę ma ulubiony zapach, a za cały majątek walizkę pełną książek. Opowieść osoby uroczej i niewinnej, która wiele przeszła. Opowieść mieszcząca w sobie całą wielkość życia.

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *