Rusza nowy, polski festiwal 9 Hills

Już 12 sierpnia startuje nowy polski festiwal – 9 Hills. Muzyka, gry miejskie i LARP, sztuka, teatr i działania społeczne. Ten interdyscyplinarny festiwal, stworzony przez fascynatów może odmienić kujawsko – pomorskie Chełmno. Nie wierzycie? To poczytajcie.

9300a2f84a2acf323fd991fbe4da4359f3fe3225_get4oGo6e

Młodzi, kreatywni ludzie zaprosili znakomitych artystów, nie zapominając też o wielkiej historii Chełmna i pro-społecznej roli swoich działań. Tak narodził się festiwal 9 Hills, którego nazwa nawiązuje do 9 wzgórz, na których leży Chełmno.

Podczas trzech festiwalowych dni od 12 do 14 sierpnia, odbywających się pod hasłem „Podróży w czasie” uczestnicy dotkną wielu światów.

Gra włada śródmieściem

Osią wiodącą festiwalu jest wielka, obejmująca całe zabytkowe śródmieście gra miejska połączona z LARP-em (strategiczną, terenowa grą „wcieleniową”). Gra będzie miała na celu próbę zmiany zakończenia prastarej, chełmińskiej legendy o władcy miasta i jego nieszczęśliwie zakochanej córce. Stworzona została we współpracy z Stowarzyszeniem Twórców Gier Funreal.
Muzyka i winyle

Fani muzyki mogą wziąć udział w koncercie światowej sławy grupy Motion Trio, znanej m. in. ze współpracy z Michaelem Nymanem, Wojciechem Kilarem, Krzysztofem Pendereckim czy Bobby McFerrinem.

W pierwszym dniu festiwalu królować będą kobiety – DJ’ki. Podczas „Ladies night” zagrają cztery, cenione polskie mistrzynie winyla Ola Teks (Warszawa), El’mirka (Zielona Góra), Ines Bloom (Szczecin) i aNe (Świecie). W sobotę zagra też wymykający się gatunkowym szufladkom, transowe trio JAAA! znane ze scen Off Festival i Open’era.

Spawanie na żywo

Dla wielbicieli sztuk wizualnych przygotowano plenerową wystawę rzeźb spawanych i instalacji z metalu Dominika Smużnego i Bartosza Gryczki oraz wystawę Anny Wysockiej. Na urokliwej ulicy Wodnej swój mural stworzy Mgr. Mors, znany w Europie artysta zajmujący się muralem i graffiti od ponad 20 lat. Wizualizacje do Ladies Night i instalację audiowizualną „Piramida Czasu” przygotuje specjalnie dla 9 Hills Tom Skofander.

W sobotę nocą Rynek Chełmna przejmie Teatr Tancerzy Ognia Salamandra.
Gotykiem w gotyk

Chełmno to jedno z najlepiej zachowanych w Europie miast gotyckich. Dlatego na czas festiwalu część miasta zajmą bractwa rycerskie z Polski, Niemiec i Litwy, które zbudują wioskę rycersko – rzemieślniczą. Będą Słowianie, Wikingowie, Goci, rycerze wielu chorągwi oraz przegląd różnych rzemiosł wieków średnich.

Sztuka przeciw wykluczeniu

Festiwal nie jest jednak jednym z wielu letnich „festynów artystycznych” jakie powstają w wielu miejscach w Polsce. Twórcy 9 Hills to chełminianie, a nie wynajęta do zrobienia eventu agencja. Znają i rozumieją swoje miasto oraz jego problemy. Dlatego integralną częścią 9 Hills jest ścieżka społeczna „Otwarte Podwórka”. W jej ramach 9 Hills zaaktywizuje dla sztuki mieszkańców śródmiejskich kamienic, działając przeciwko ich wyłączeniu ze sfery odbioru sztuki.

Ważne jest też to, że w budowane od zera wydarzenie uwierzyli lokalni włodarze. Festiwal otrzymał mocne wsparcie od Urzędu Miasta Chełmna oraz Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Na wysokości zadania stanęli tez lokalni biznesmeni wspierając 9 Hills jako sponsorzy (co nie jest tak częste w Polsce).

9HF-baner-ona--890x395

Zmienimy to miasto

9 Hills to festiwal niezwykły, może zmienić oblicze niewielkiego, acz pięknego Chełmna w kujawsko – pomorskim i stać się drogowskazem dla wielu innych, podobnych miejsc.

Dlatego namawiamy gorąco do informowania o Festiwalu w Waszych mediach. Chociaż festiwal organizują pasjonaci, jesteśmy profesjonalnie przygotowani do kontaktu z Wami – mediami.

We wszystkich sprawach związanych z relacjami medialnym nt. 9 Hills prosimy o kontakt: Jarosław Jaworski, rzecznik festiwalu, media@9hf.pl, te. 602. 73.14.11

Pełny program festiwalu i aktualności , znajdziecie na www.9hf.pl

Zapraszamy do Chełmna!

Festiwal 9 HILLS
interaktywny festiwal sztuki z pogranicza historii i fantastyki
12 – 14 sierpnia, Chełmno, województwo kujawsko – pomorskie
9 HILLS FESTIVAL | Rynek 28 – Ratusz | 86-200 Chełmno | www.9hf.pl
dyrektor festiwalu | Olga A. Marcinkiewicz | olga.9hills@gmail.com

ZESPÓŁ PROGRAMOWY

muzyka | Adam Jendryczka | 9hillsfestival@gmail.com
larp / rycerska gra miejska | Piotr Murawski | piotr.9hills@gmail.com | tel. 601.264.198
miasteczko średniowieczne | Grzegorz Orenkiewicz | comesgrzegorz@gmail.com | tel. 791.000.532
teatr | Iga Jambor-Skupniewicz | iga.9hills@gmail.com
plener rzeźby spawanej | Krzysztof Maj | km.9hills@gmail.com
sztuka na podwórkach | Ola Głowacka | olkoz.9hills@gmail.com | tel. 785.199.040

POMYSŁODAWCY: Piotr Murawski, Katarzyna Lubańska, Adam Jendryczka, Kamil Kęska, Iga Jambor-Skupniewicz, Grzegorz Orenkiewicz, Olga A. Marcinkiewicz

9HF-baner-miasto-

ORGANIZATOR: Fundacja Muzeum Ziemi Chełmińskiej
PARTNER STRATEGICZNY: Województwo Kujawsko-Pomorskie
PARTNERZY: Urząd Miasta Chełmno, Starostwo Powiatowe w Chełmnie, Muzeum Ziemi Chełmińskiej, Parafia pw. Wniebowzięcia NMP w Chełmnie, Chorągiew Ziemi Chełmińskiej, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu (partner modułu EKO),
SPONSORZY: bank Spółdzielczy w Chełmnie, Pensjonat Stary Spichrz, Eko-Term Magdalena Kluszczyńska, Intro-Packman (Jeżewo), Elterm – technika grzewcza (Chełmno), Piekarnia-ciastkarnia Bogdan Jarząb, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych – TUW, Stowarzyszenie NZS 1980 Kraków, Fundacja na Rzecz Chełmna i Ziemi Chełmińskiej, Hotel Karczma Chełmińska, Wspólnota Mieszkaniowa Wodna 5
PATRONI MEDIALNI: TVP3 Bydgoszcz, Radio Gra, Gazeta Chełmińska, Gazeta Pomorska, Kulturaonline.pl, E-chelmno.pl

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *