Recenzja komiksu „Corto Maltese. Zawsze trochę dalej”

Jednym z grzechów głównych polskiego rynku komiksowego, próbującego stanąć na nogach po zapaści w latach 90. były nagminnie rozpoczynane i niekończone serie. Problem ten dotykał nawet tytułów, które uchodzą za kanon komiksu. Przykładem jest seria „Corto Maltese” Hugona Pratta, nestora włoskiego komiksu.

CortoMaltese3

Po sześciu latach od ostatniego albumu z zawadiackim piratem w roli głównej („Corto Maltese. Złoty dom w Samarkandzie”, 2008, wyd. Post) serię przejął Egmont. Wydawnictwo już w pierwszym roku opublikowało trzy (czwarty jest zapowiedziany) albumy. Sierpień przyniósł trzeci z nich, „Zawsze trochę dalej”.

Corto, po wyspach Polinezji i Karaibach, trafia w sam środek amazońskiej dżungli, gdzie ponownie przeżyje wiele zaskakujących przygód. Legendarne miasto Eldorado, pradawne rytuały voodoo czy kolonialna polityka państw Europy i Stanów Zjednoczonych dają autorowi niezliczone punkty wyjścia do kolejnych perypetii głównego bohatera.

Corto3_032

Hugo Pratt, podobnie jak w serii „Pod znakiem Koziorożca”, prezentuje w „Zawsze trochę dalej” pięć krótszych opowieści, które, co prawda, można czytać w zupełnym oderwaniu od reszty, lecz – jak można już było się przekonać wcześniej – niejednokrotnie okazują się one ze sobą powiązane, chociażby przez występujących w nich bohaterów. Z jednej strony więc każda z historii tworzy zamkniętą całość, a z drugiej ujawnia się tu głębszy zamysł autora dotyczący rozwoju i dalszych przygód głównej postaci.

A co czeka czytelnika w przyszłości? Kolejny, czwarty, tom zapowiedziany jest na grudzień. Tym razem Corto Maltese trafi do Europy i w albumie „Przygody celtyckie” będzie odkrywał legendy pierwszych ludów naszego kontynentu.

Karol Sus

Scenariusz: Hugo Pratt
Rysunki: Hugo Pratt
Kolor: Patrizia Zanotti
Wydanie: I
Data wydania: 2 Sierpień 2017
Rok wydania oryginału: 1979
Wydawca oryginału: Casterman
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 216 x 285 mm
Stron: 112
Cena: 79,99 zł
Wydawnictwo: Egmont
ISBN: 9788328116856

About the author
Karol Sus
Rocznik ‘88. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie. Wychowany na micie amerykańskiego snu. Wciąż jeszcze wierzy, że chcieć – to móc. Wolnościowiec. Kinomaniak, meloman, mól książkowy. Namiętnie czyta komiksy. Szczęśliwy mąż i ojciec.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *