Pożegnanie z Poezją / Szufladą

zdj.edithkohltrilogybooks.com
zdj.edithkohltrilogybooks.com

1 czerwca 2012 w Szufladzie powstał dział Poezja. Od tamtego czasu minęło ponad 6 lat, pojawiło się ponad 400 tekstów – recenzji książek poetyckich i związanych z poezją (ok. 170), esejów i wreszcie – publikacji wierszy. To przede wszystkim Wasze (Czytelników) utwory trafiały na łamy Szuflady. Z radością obserwowałam, jak po prezentacji tych liryków wracaliście do nas już z gotowymi książkami. Wielokrotnie zdarzało nam się współpracować przy tych projektach – to niezwykle miłe i wartościowe doświadczenie.

Z tym większym smutkiem przychodzi mi oznajmić, że z początkiem października dział przestanie funkcjonować. Z żalem rozstaję się z Szufladą, ale czasem trzeba podejmować także te najtrudniejsze decyzje. Poznałam tu mnóstwo fantastycznych osób, nawiązałam przyjaźnie (poezja trwale łączy ludzi!), miałam okazję poszerzyć horyzonty, rozwinąć swoją pasję oraz – po prostu – świetnie się bawiłam. Jednak czas ruszyć w dalszą drogę.

Jestem bardzo wdzięczna wielu osobom – redaktor naczelnej za wiarę i możliwości, także koleżankom oraz kolegom z redakcji, bo atmosfera szufladowa nie ma sobie równej. Ogromne podziękowania dla Magdaleny Sułek-Jabłońskiej, naszej korektorki, która trzyma nas krótko, dzięki czemu te teksty stają się coraz lepsze!

Dziękuję autorom i wydawnictwom, organizatorom festiwalu Europejski Poeta Wolności oraz – przede wszystkim – Wam, drodzy Czytelnicy! Bez czytających piszący nie istnieją. A na Wasz odbiór zawsze można (było) liczyć! Mam nadzieję, że poezja nadal będzie bliska Waszemu sercu, bo zostawiam jej Wam tutaj naprawdę sporo. Zaglądajcie, niech te wiersze ciągle żyją!

Kinga Młynarska

„Weapon of future”

dręczą mnie słowa, obietnice

warg pięknych i zatrutych

cudownej generacji

prawd objawionych

z ust, nośników

a sekundę

a chwila każda

idzie na przemiał

do rozwałki

 

odłamki izmów, truizmów

taśma podaje synonimy

chłodzone cieczą

krwią, powietrzem

słowo nie może

wcielić się w ciszę

 

niech milczy zatem bielą

naprzeciw barbarzyńcom

przyszłości

 

– Jakub Pańków, z tomu „Listy do Nieznanego Człowieka”

 

About the author
Kinga Młynarska
Mama dwójki urwisów na pełny etat, absolwentka filologii polskiej z pasją, miłośniczka szeroko pojętej kultury i sztuki. Stawia na rozwój. Zwykle uśmiechnięta. Uczy się życia...

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *