PATRONAT SZUFLADY: „Śpiący Rycerze” – Agnieszka Fulińska, Aleksandra Klęczar

„Śpiący Rycerze” to drugi tom serii „Dzieci Dwóch Światów” autorstwa Agnieszki Fulińskiej i Aleksandry Klęczar. Kontynuacja „Mysiej Wieży” to kolejne przygody głównych bohaterów Hanki i Igora i zgłębianie kolejnych legend i mitów słowiańskich, tym razem w górach, w Zakopanem.

Agnieszka Fulińska, Aleksandra Klęczar: ŚPIĄCY RYCERZE DZIECI DWÓCH ŚWIATÓW TOM II

Hanka i Igor spotykają się ponownie, tym razem podczas ferii zimowych. Oboje są uczestnikami obozu na Podhalu, zorganizowanego przez ojca Igora pod patronatem mistrza Twardowskiego. Na obozie pojawiają się też inne dzieci dwóch światów, nie wszystkie w pełni świadome swego dziedzictwa.

Guślarze ujawniają, że przed bohaterami stoi nowe zadanie: muszą zdobyć magiczny klejnot znajdujący się na jednym z tatrzańskich szczytów. Ale jak tego dokonać w środku zimy, kiedy wszędzie leży mnóstwo śniegu i nie da się wyjść na szlak? Czy śpiący rycerze spod Giewontu pomogą w poszukiwaniach? A może będzie to zupełnie kto inny? Na dodatek jest poważny problem: już od jakiegoś czasu nie ma kontaktu z mistrzem Twardowskim, co bardzo niepokoi jego wiernego koguta. Trzeba koniecznie odnaleźć czarodzieja, bo bez niego magia nie działa tak, jak powinna.

Pojawia się też pytanie: gdzie tak naprawdę są Popiel i Dragomira?

Data premiery: 25.03. 2020

Tytuł: „Śpiący rycerze”

Autor: Agnieszka Fulińska, Aleksandra Klęczar

Liczba stron: 350

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

3 komentarze

  1. To jest świetna seria. Polecam ją wszystkim moim kolegom. Fajnie, ze wszystkie wydarzenia rozgrywają się w Polsce. Bardzo polubiłem bohaterów książki. Akcja pędzi jak szalona. Pojawiają się nowe dzieciaki z super mocami i całkiem nowy czarny charakter. Moim zdaniem Śpiący rycerze są dużo lepsi od Mysiej wieży. Już nie moge sie doczekac kolejnego tomu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *