PATRONAT SZUFLADY: Podcast „Fandomówka” Aleksandry Woźniak

Czym podcast „Fandomówka” może Was zaskoczyć?

Kiedy słyszymy słowo „fan” do głowy zwykle przychodzi nam osoba rozentuzjazmowana, która z sympatii do swojego ulubionego uniwersum, twórcy czy dzieła jest w stanie bardzo wiele zrobić. To całkiem trafne skojarzenie i dobry trop. Wierzcie mi lub nie, ale współcześni fani mają pełne ręce roboty i mnóstwo okazji do tego, by manifestować swoje przywiązanie. Ponieważ sama jestem fanką i członkinią niejednego fandomu, postanowiłam przyjrzeć się z bliska zwyczajom tychże grup. A co z tego wyszło? „Fanomówka” właśnie.

Wspólnie z wyjątkowymi gośćmi rozprawiam na tematy, które od lat fascynują badaczy kultury. Rozkładamy na czynniki pierwsze fandom i wszystkie jego składowe. Na naszym celowniku są największe uniwersa, bo jak nietrudno się domyślić, każde skupia wokół siebie różne osoby, które w różny sposób celebrują przynależność do fandomu. Tak, tak. Słowa „fan” i „fandom” będą odmieniane tu przez wszystkie przypadki, a ja mam ogromną nadzieję, że słuchając, rozpoznacie u siebie objawy fanizmu.

Być może po emisji tego sezonu „Fandomówki” poczujecie w sobie moc do jeszcze mocniejszego zaangażowania w swój fandom. Zaczniecie pisać fanfiction lub pojedziecie na LARPa? Doskonale! Stworzycie własnoręcznie cosplay lub przeczytacie jeszcze raz ulubioną książkę? Wyśmienicie! Jeśli dzięki mojej fanowskiej domówce zakiełkuje w was chociaż jedna pozytywna myśl przesłana w kierunku tego, co lub kogo uwielbiacie to ja będę mogła spać spokojnie. Zatem rezerwujcie sobie czas w czwartki i widzimy się na domówce – ja u was, wy u mnie.

Pierwszy odcinek podcastu „Fandomówka” jest już dostępny za darmo w Empik Go. Jeśli chcecie móc cieszyć się kolejnymi epizodami również bez opłat to mam świetną wiadomość! Z kodem fandomowka30 możecie cieszyć się bezpłatnym dostępem do podcastów i audiobooków z oferty Empik Go przez 30 dni od momentu aktywacji. Kod można aktywować na tej stronie: www.empik.com/gofree

Patronem medialnym projektu „Fandomówka” jest portal Ostatnia Tawerna i magazyn kulturalno-literacki Szuflada.net.

https://www.empik.com/1-u-harry-ego-pottera-fandomowka-podcast-wozniak-aleksandra,p1251083938,ebooki-i-mp3-p

https://www.youtube.com/watch?v=kQCoDUkY__c&t=1s

About the author
Aldona Kobus
(ur. 1988) – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, doktorka literaturoznawstwa. Autorka "Fandomu. Fanowskich modeli odbioru" (2018) i szeregu analiz poświęconych popkulturze. Prowadzi badania z zakresu kultury popularnej i fan studies. Entuzjastka, autorka i tłumaczka fanfiction.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *