PATRONAT SZUFLADY: Nocturna – Maya Motayne

Wyjątkowa, wielowymiarowa opowieść fantasy, epicka batalia światła i mroku, która spodoba się fanom wielkich bestsellerów fantasy ostatnich lat.

Magia jest wszędzie i we wszystkim.

Mroczna opowieść o postkolonialnym świecie, w którym magia także stała się dobrem luksusowym – na jej studiowanie mogą sobie pozwolić tylko ci najbogatsi.

Witamy w świecie, w którym każdy ma nadnaturalny talent… tylko nie każdy powinien z niego korzystać.

Alfie, młodziutki następca tronu królestwa Catallan, wraca do domu z imperium Englass, gdzie poświęcił się studiom nad czarną magią, ogarnięty obsesją uratowania starszego brata – ofiary zakazanych praktyk. Nikt już nie wierzy, że królewicza Deza da się przywrócić do żywych z otchłani, i tylko Alfie obiecuje sobie nie spocząć, póki nie odnajdzie sposobu na odwrócenie klątwy.

Zmuszony przez rodziców do powrotu i przyjęcia królewskich obowiązków, chłopak może liczyć na wsparcie dawnej nauczycielki, Palomy, oraz ekscentrycznego przyjaciela, Luki. Mimo to pierwsze przyjęcie w nowej roli kończy się tragicznie, a Alfie zmuszony jest ratować Lukę przed śmiercią, wypuszczając na świat potężną magią ciemności. Co gorsza, mimowolnym świadkiem tej chwili staje się Finn, złodziejka o naturalnym talencie do zmiennokształtności. Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, gdy złodziejka odkrywa, że władzę nad wypuszczoną ciemnością przejął Kol – jej przybrany ojciec i największy koszmar. Teraz jednak zagraża nie tylko jej, ale całej stolicy, a może i całemu Catallan. Związani świadomością nadciągającej katastrofy, Alfie i Finn muszą wyruszyć w pełną niebezpieczeństw podróż, by na nowo zapieczętować zło, a przy okazji nie dopuścić do tego, by o jego uwolnieniu dowiedzieli się dorośli.

Nocturna, debiutancka powieść Mayi Motayne, to napisany z rozmachem wstęp do cyklu osadzonego w świecie inspirowanym kulturami Ameryki Łacińskiej. Barwni bohaterowie, gwałtowne zwroty akcji i doskonale znana opowieść w zupełnie nowej odsłonie gwarantują książkę trzymającą w napięciu od pierwszej do ostatniej strony.

Maya Motayne: absolwentka Columbia Publishing Course i University of Maryland. Pracuje w zespole redakcyjnym dziecięcego oddziału Penguin Random House. Pomagała w założeniu Random House Children’s Books Diversity Committee.

RECENZJE POWIEŚCI NOCTURNA

Jak najbardziej polecam Nocturnę jako porządnie napisane fantasy, wyróżniające się językiem i realiami świata przedstawionego. Z pewnością stanowi jedną z lepszych pozycji z tego gatunku, jakie ukazały się w ostatniej dekadzie.

Rekomendacja Joanny Krystyny Radosz, tłumaczki, dziennikarki i autorki książek fantasy

Wspaniały debiut, potężny i prawdziwy!

Publishers Weekly

Nocturna to ekscytująca przygoda, pełna żywej, zmysłowej magii.

Margaret Rogerson, autorka bestsellerów New York Timesa

Tytuł: Nocturna
Autor: Maya Motayne
Tłumaczenie: Joanna Krystyna Radosz
Wiek: 14+
Premiera: 12 lutego
Kategoria: fantasy Young Adult
Tytuł oryginalny: Nocturna
Liczba stron: 440

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

komentarz

  1. O, widzę, że coś w moim klimacie. Tak oto pojawiła się kolejna pozycja, którą dołączę do wiosennej porcji zakupionych książek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *