Patronat Szuflady: „Fluff” Natalii Osińskiej

PREMIERA: 10.04.2019 | WYDAWCA: AGORA

Czy jest coś ważniejszego, kiedy ma się 18 lat, niż przygotowania do matury?

Tak. Dla Matyldy to przypadkowy komentarz pod fanartem, który wrzuciła do sieci. Komentarz i jego autorka. Znajomość z Wiką, tajemniczą dziewczyną z Internetu, zmusi Matyldę do zadania sobie najtrudniejszych pytań. Kim jestem? Czego chcę? Jak sobie z tym WSZYSTKIM dać radę?

Bo Matylda woli pozostać wiecznym przeciętniakiem niż narazić się na utratę popularności. Wika wręcz przeciwnie: nigdy nie przejdzie niezauważona. Pod kolorowymi perukami, grubą warstwą makijażu i ekscentrycznymi strojami ukrywa swoje prawdziwe „ja”. W dodatku ma bujną przeszłość, lecz tylko wirtualną.

Czy dziewczyny odnajdą się w labiryncie dotąd nieznanych im uczuć? W realu czeka je prawdziwa gonitwa myśli, plątanina emocji i walka o siebie. Przed nimi prawdziwy test wchodzenia w dorosłość – kto zda go lepiej? Dwie nastolatki czy ich pełnoletni najbliżsi?

„Fluff” to kolejna mądra i wzruszająca książka Natalii Osińskiej. Autorka „Fanfika” i „Slasha” oddaje głos tym, którzy na co dzień milczą. Tę historię powinien poznać każdy: i nastolatki, i rodzice, dla których świat ich dzieciaków pozostaje często wielką łamigłówką.

ODPOWIEDNIE MOMENTY NIE PRZYCHODZĄ SAME.

ODPOWIEDNIE MOMENTY SIĘ TWORZY.

Kiedy jest TEN moment na podjęcie wyzwania?

Matylda nie lubi ryzyka. Woli pozostać wiecznym przeciętniakiem niż narazić się na utratę popularności w szkole. Za to Wika chętnie wyróżnia się w tłumie. Kolorowe peruki, gruba warstwa makijażu i ekscentryczne stroje to jej sposób na ucieczkę od świata. W dodatku ma bujną przeszłość, lecz tylko wirtualną.

Znajomość w Wiką, tajemniczą dziewczyną z Internetu, zmusi Matyldę do zadania sobie najtrudniejszych pytań: kim jestem, czego chcę, jak sobie z tym WSZYSTKIM dać radę? W realu dziewczyny będą musiały odnaleźć się w labiryncie dotąd nieznanych im emocji. Czeka je prawdziwy test wchodzenia w dorosłość. Kto zda go lepiej: dwie nastolatki czy ich pełnoletni bliscy?

Czasem największym ryzykiem jest przyznanie się do własnych uczuć.

Ta książka udowadnia, że warto się odważyć.

„Fluff” to kolejna mądra i wzruszająca książka Natalii Osińskiej. Autorka głośnego „Fanfika” i „Slasha” oddaje głos tym, którzy na co dzień milczą. Tę historię powinien poznać każdy: i nastolatki, i rodzice, dla których świat ich dzieciaków pozostaje często wielką łamigłówką.

Natalia Osińska – absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zadebiutowała w 2016 roku książką Fanfik, która została wpisana na Listę Skarbów Muzeum Książki Dziecięcej 2016 i wyróżniona w IX Konkursie Literatury Dziecięcej im. Haliny Skrobiszewskiej. Powieść Slash kontynuowała temat LGBT wśród młodzieży podjętej w Fanfiku, opowiadając o losach Tośka i Leona. We Fluffie pojawiają się bohaterowie znani z poprzednich tomów. Jednak tym razem na plan pierwszy wysuwa się relacja pary dziewcząt – Matyldy i Wiki. Fluff można z powodzeniem czytać jako oddzielną, niezależną całość.

Jak podkreśla sama autorka, pisze głównie o młodzieży i dylematach, które są charakterystyczne dla tego etapu życia. Jednym z nich jest zastanawianie się nad swoją orientacją i tożsamością. Natalia Osińska zwraca uwagę, że jest to jeden z ważnych, a mocno zaniedbanych przez mainstreamową literaturę elementów dorastania.

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *