PATRONAT SZUFLADY: „Among us. Zdrajca między nami” Laura Riviere

Istoty ludzkie, co jest powszechnie wiadome, zawsze postępują według swojego uznania. s. 209

„Among us” to strategiczna gra wieloosobowa, której premiera odbyła się w 2018 roku na platformie Android. Choć początkowo nie cieszyła się zbyt dużym zainteresowaniem, dość szybko stała się światowym hitem. Zasady są proste: kilka osób znajduje się na zamkniętym statku kosmicznym, realizuje powierzone im zadania, a wśród nich skrywa się morderca. Za każdym razem, gdy ktoś odkryje ciało lub zobaczy coś dziwnego, zwoływane jest zebranie, podczas którego za pomocą głosowania można wyrzucić zdrajcę z pokładu. Jeśli jednak impostor nie zostanie złapany i zabije całą załogę, wygrywa. Bazując na przedstawionej historii, Laura Riviere napisała książkę „Among us. Zdrajca między nami”, w której towarzyszymy jednemu z astronautów, próbując znaleźć mordercę, nim on dopadnie nas.

Młody kosmonauta V. już od kilku dni przebywa na statku patrolowym, wykonując swoją pracę. Każdy dzień wygląda podobnie i polega na weryfikacji instalacji elektrycznej, czyszczeniu filtrów z tlenem oraz regulacji teleskopów. Wszystko to ulega zmianie, kiedy zostaje znalezione pierwsze ciało. Na bezkonfliktowym dotąd pokładzie wybucha zbiorowa panika, prowadząca do wzajemnego oskarżania się o popełnienie zbrodni. Jednak prawdziwy koszmar rozpoczyna się, gdy ginie więcej osób. Morderca czai się wśród załogi, przywdziewając maskę przyjaciela. W całym tym zamieszaniu V. postanawia sam odkryć impostora, nim zginie reszta. Nie jest to łatwe, szczególnie że musi uważać, aby samemu nie zostać wyrzuconym w próżnię.

„Among us. Zdrajca między nami” autorstwa Laury Riviere jest krótką historią, która zabiera czytelnika w podróż po świecie pełnym intryg i kłamstw. Akcję poznajemy z perspektywy V., wraz z nim odkrywając nowe poszlaki i dowody świadczące przeciwko kolejnym członkom załogi. Choć książka opiera się na grze, można ją czytać bez jej znajomości. Niestety, to, co na ekranie wydaje się logiczne i intrygujące, na papierze jest trochę dziwne. Noszenie przez załogę śmiesznych kombinezonów, każdy w innym kolorze, bawi czytelnika, jednak skazywanie oskarżonego na śmierć bez dowodów oraz sądu – już nie.

Mimo niewielkiej objętości, „Among us. Zdrajca między nami” jest interesującą lekturą, dostarczającą wielu wrażeń. Książka przeznaczona jest w głównej mierze dla młodszych odbiorców i fanów gry.

Kinga Jurczyk

Tytuł: Among us. Zdrajca między nami
Autorka: Laura Riviere
Przekład: Patrycja Masłowska
Wydawnictwo: Nowa Baśń
Liczba stron: 240

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *