Grobowa tajemnica – Charlaine Harris

„Grobowa tajemnica” Charlaine Harris to kolejny z serii kryminałów traktujących o przygodach młodej kobiety, która po porażeniu piorunem zyskała nadnaturalną umiejętność – znajdując się w pobliżu ciała, „słyszy” zmarłego, odtwarzającego ostatnie chwile jego życia. Ten niezwykły talent Harper Connelly wykorzystuje, zarabiając na odszukiwaniu ludzkich szczątków, identyfikowaniu ich bądź określaniu przyczyny śmierci, gdy zawodzą bardziej naukowe metody. Przemierza Amerykę wraz ze swoim przybranym bratem, Tolliverem Langiem, realizując kolejne zlecenia. Jednocześnie nie przestaje szukać zaginionej przed laty siostry. Wierzy, że pewnego dnia pośród głosów zmarłych usłyszy także wołanie Cameron…

Tym razem praca zawiodła Harper i Tollivera w rodzinne strony, do Texasu. Bogata i wpływowa właścicielka rancza prosi ich o odczytanie przyczyny śmierci dziadka, co okazuje się znacznie mniej rutynowym zadaniem niż zazwyczaj. Okazuje się, że dziadek nie miał wcale ataku serca, jak zakładano, lecz został zamordowany. Przy okazji wychodzi też na jaw, iż pochowana w sąsiednim grobie gospodyni umarła rodząc dziecko, o którego istnieniu nikt z domowników rzekomo nie miał pojęcia. Poznanie przez rodzinę okoliczności tych dwóch śmierci powoduje lawinę niepokojących wydarzeń. Jednocześnie policja dostaje anonimową informację o Cameron, która miała jakoby pojawić się w miejscowym supermarkecie. Harper uważa, że to nie przypadek, ponieważ jej siostra zaginęła mniej więcej w tym samym czasie, kiedy zginęli bliscy jej zleceniodawczyni. Po raz kolejny przybrane rodzeństwo podejmuje próbę rozwikłania mrocznej zagadki.

Książki Charlaine Harris trzymają w napięciu do ostatnich stron. Historie, które tworzy autorka, wciągają, a postaci są różnorodne i barwne. Niezwykły talent Harper, jednocześnie jej błogosławieństwo i przekleństwo, wplata w kryminalne wątki zdrową dawkę nadnaturalnych przeżyć. Jeśli znacie poprzednie tomy, do lektury „Grobowej tajemnicy” nie trzeba was zachęcać. Jeśli nie znacie, polecam tę powieść wszystkim miłośnikom kryminałów i fantastyki, którzy szukają ciekawej, lżejszej książki do poczytania na plaży czy w pociągu.

 

Alicja Rejek
Ocena: 4/5

Autor: Charlaine Harris

Tytuł: Grobowa tajemnica

Wydawnictwo: Fabryka Słów

Rok wydania: 2011

Liczba stron: 348

About the author
Alicja Rejek
Przyszła pisarka, na razie uczęszczająca do jednego z krakowskich liceów. Kocha literaturę; zarówno natchnioną grafomanię, jak i prawdziwy geniusz. Lubi też dalekie podróże, odbyte w czasie przyszłym, silny wiatr i wszystko, co cynamonowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *