Geneza antybohatera – recenzja komiksu „Deadpool Classic Vol. 4”

Wszyscy wiemy, że Deadpool lubi sobie pogadać. Jego osobowość, urok i dystans są podstawą popularności kanadyjskiego antybohatera. Za jego genezę odpowiedzialne jest jednak coś poważniejszego – śmierć.

DeadpoolClassic4

To właśnie relacja ze śmiercią czyni Deadpoola tym, kim jest. Dzięki temu, że jest praktycznie nieśmiertelny, może pozwolić sobie na więcej niż przeciętny… śmiertelnik. Może być wulgarny, brutalny, egoistyczny, bo ma świadomość braku poważnych konsekwencji swoich działań. Jak stosownie ukarać kogoś, kto może się zregenerować z kawałka tkanki? Zwykły prztyczek w nos tu nie wystarczy. Pierwsza część tomu pozwala zrozumieć, skąd w Deadpoolu tyle nienawiści do autorytetów i wartości. To ku chwale tych pierwszych i w imię tych drugich straciło życie wielu dobrych ludzi. I chociaż sam Wade Wilson swoje życie ceni nieszczególnie, z wyżej wymienionego powodu sprzeciwia się odbieraniu go niewinnym.

deadpoolClass4_p3

Zebrane w tym tomie zeszyty mają już dwadzieścia lat, dlatego też trochę trącą myszką. Dowiemy się tu, jak Wade Wilson stał się Deadpoolem, skąd wziął się jego pseudonim, ale nie dowiemy się niczego o jego „przedbohaterskiej” przeszłości. Kiedyś tyle wystarczyło, by zainteresować fanów komiksu, teraz oczywiście oczekujemy od rysunkowych fabuł znacznie więcej. Próżno szukać tu głębi, są za to śmieszki, chociaż też nie takie jak w nowszej wersji przygód Kanadyjczyka, również wydawanej przez Egmont. Momentami wygląda to tak, jakby scenarzysta Joe Kelly sprawdzał, na ile może sobie pozwolić. Rezultatem jest niezły bałagan, a w nim: Cable, X-Force, Ajax i Kapitan Ameryka. Całość jest spójna, ale pozostaje rzeczą dla fanów.

Łukasz Muniowski

Scenariusz: Joe Kelly, James Felder
Rysunki: Pete Woods, Walter McDaniel, Steve Harris, Anthony Williams, Yancey Labat
Wydanie: I
Data wydania: 14 Marzec 2018
Tytuł oryginału: Deadpool Classic Vol. 4
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 170×260 mm
Stron: 288
Cena: 89,99 zł
Wydawnictwo: Egmont
ISBN: 9788328127883

About the author
Łukasz Muniowski
Doktor literatury amerykańskiej. Jego teksty pojawiały się w Krytyce Politycznej, Czasie Kultury, Dwutygodniku i Filozofuj. Mieszka z kilkoma psami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *