Cycki, krew i flaki czyli gwiazdy porno próbują swoich sił w horrorze III

Gwiazd (i gwiazdek) porno jest wiele. Królowa może być tylko jedna. Jenna Jameson (właść. Jenna Marie Massoli) przyszła na świat 9 kwietnia 1974 roku w Las Vegas. Pochodzi z normalnej, kochającej się rodziny, której jednak nie minęła tragedia. Matka Jenny, tancerka rewiowa Judith, szybko zmarła na raka. Ojciec okazał się nieudolny wychowawczo w pojedynkę, po śmierci żony rzucił się w wir pracy, a dzieci zostawiał zwykle pod opieką swoich kolejnych dziewczyn.

Jako niedopilnowana nastolatka, Jenna wpadła w szemrane towarzystwo i rozpoczęła pracę w klubie ze striptizem, gdzie nauczyła się tańca na rurze, brawurowo zaprezentowanego lata później w „Zombie Strippers”. Stamtąd trafiła wkrótce na rozkładówki, by w końcu zacząć grywać w filmach dla dorosłych. A że głowę ma nie od parady, szybko zdołała wypracować sobie w świecie porno wysoką pozycję. Nie oznacza to, że ominęły ją typowe problemy celebrytów – nałogi i trudności w ułożeniu życia osobistego, choć od paru lat cieszy się macierzyństwem. Jednak jak dotąd, Jenna Jameson zawsze wychodzi z opresji z tarczą, a korona królowej wciąż spoczywa na jej głowie.

Jeśli chodzi o horrory, w 2003 roku zagrała epizodyczną rólkę w „Evil Breed: The Legend of Samhein”. W tym filmie, po raz kolejny wspominany w niniejszym cyklu artykułów, Jenna pojawiła się może na dwie minuty. Trzeba przyznać, że wypadła dobrze – swobodnie i naturalnie. W 2004 roku Jenna, prywatnie fanka horrorów, wyprodukowała porno-horror pod zupełnie niekojarzącym się z grozą tytułem „Bella Loves Jenna”. Gwiazda gra tam skazaną na śmierć seryjną zabójczynię. Film obfituje w sceny hardcorowego seksu, występuje w nim wielu aktorów porno, choć nie wszyscy w typowych dla siebie rolach. Tytułowa Bella to Belladonna, jedna z czołowych aktorek filmów dla dorosłych ostatnich lat.

Jednak najciekawszą kreację Jenna stworzyła niewątpliwie w niedocenianym, prześmiewczym i autoironicznym horrorze pt. „Zombie Strippers”, w którym wystąpiła u boku samego Roberta Englunda. Zagrała tam Kat, lokalną gwiazdę tańca na rurze. Pewnego feralnego wieczora w klubie ukrył się zarażony zombiaczym wirusem żołnierz, a nasz bohaterka padła jego ofiarą. Nieoczekiwanie Kat po śmierci stała się bardziej żywiołowa i pociągająca niż za życia, a występy w nowej kondycji sprowadziły do lokalu całe rzesze napalonych fanów… W „Zombie Strippers” można podziwiać nie tylko fizyczne walory Jenny i jej talent aktorski. Gwiazda porno wykazała się dużym poczuciem humoru i dystansem do siebie, stopniowo zmieniając się z pięknej kobiety w rozpadające się monstrum. W 2011 roku pojawiła się jeszcze w horrorze-komedii pt. „Horrorween”. Obecnie od pewnego czasu Jenna pozostaje nieaktywna aktorsko.

Młodsza od niej o 12 lat Sasha Grey (właść. Marina Ann Hantzis) zaczęła karierę stosunkowo niedawno, ledwie 6 lat temu. Szybko zdobyła popularność w branży, spodziewano się nawet, że przejmie tytuł królowej porno od Jenny Jameson. Jednak Sasha zdecydowała się zakończyć karierę w branży dla dorosłych już po 5 latach od brawurowego początku. Zanim podjęła tę decyzję, zdążyła wystąpić u samego Soderbergha w dramacie „The Girlfriend Experience” (2009). W tym samym roku pokazała się także w niskobudżetowym kanadyjskim horrorze pt. „Smash Cut”, w którym zagrała dziennikarkę usiłującą wyjaśnić tajemnicze zaginięcie swojej siostry.

W 2010 trafiła do obsady filmu grozy „Hallows”. Tu miała wystąpić jako… katolicka przeciwniczka seksu. Rok 2011 przyniósł jej role w dwóch horrorach: indonezyjskim ”Pocong mandi goyang pinggu”oraz w 15-minutowym, poruszającym problem okultyzmu „Blackstone”. Rok 2012 to występ u boku Jeffrey’a Combsa w „Would You Rather” – filmie grozy o arystokracie-sadyście prowadzącym ze swymi ofiarami śmiertelną grę. Poza horrorami, Sasha grywa także w innych filmach i serialach. Kariera (byłej) gwiazdy porno na srebrnym ekranie wydaje się zatem rozwijać w obranym przez nią samą kierunku.

I to, póki co, już koniec cyklu. Wniosków na podsumowanie nie będzie – każdy może wyciągnąć je sam.

Karolina „Mangusta” Kaczkowska

Źródła: imdb.com, wikipedia, „Jak kochać się jak gwiazda porno” J.Jameson i N. Strauss

About the author
(poprzednio Górska), współpracowniczka Szuflady, związana także z portalami enklawanetwork.pl i arenahorror.pl, pasjonatka czytania, pisania i oglądania horrorów, tancerka i zbieraczka lalek. Wieloletnia członkini Gdańskiego Klubu Fantastyki. Z wyboru mieszka we Wrocławiu z mężem i zwierzakami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *