Zmiany, zmiany, zmiany

Zmiany, zmiany, zmiany…

Dział komiksowy na Szufladzie funkcjonuje z powodzeniem już od kilku lat i każdy z jego redaktorów zostawił po sobie coś ważnego. Teraz przyszła kolej na mnie. Mam nadzieję, że mnie również będzie dane odcisnąć tu trwały ślad. Solidny fundament już jest. Dział komiksowy zajmuje się zarówno komiksem niezależnym i autorskim, jak i (szczególnie ostatnio) bardziej rozrywkowym obliczem tego medium. Bo komiks jest różnorodny, trudny do zaszufladkowania (nomen omen) i zwyczajnie pełen odcieni. I właśnie to chciałbym pokazać na Szufladzie.

Oprócz recenzji, które są stałym punktem działu, chciałbym szerzej zaprezentować polskich twórców komiksowych, także, a może przede wszystkim, tych niezależnych. Drugim priorytetem będzie webkomiks. Nie da się ukryć, że Internet daje ogromne możliwości twórcom na początku ich artystycznej drogi. Sieć pełna jest prac i komiksów, tych lepszych i tych gorszych. W zalewie informacji sporo rzeczy gdzieś przepada. Warto dać szansę młodym twórcom.

Co zaś się tyczy mojej skromnej osoby, komiks był ze mną od najmłodszych lat. Wychowany w czasach TM-Semic miałem okazję obserwować dziecięcymi oczami wielką inwazję superbohaterszczyzny na nasz kraj. Kilkuletnie rozstanie z historiami obrazkowymi przypadło na okres posuchy w polskim komiksie. Powrót do świata kadrów utwierdził mnie w przekonaniu, że komiks to moja gorąca pasja. Mam nadzieję podzielić się nią z innymi.

Jednocześnie zachęcam do kontaktu. Piszcie emaile, wysyłajcie listy, dajcie znać, o czym jeszcze chcecie przeczytać. Robimy to dla Was!

Zespół działu komiksowego Szuflady

DSC_0411

About the author
Karol Sus
Rocznik ‘88. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie. Wychowany na micie amerykańskiego snu. Wciąż jeszcze wierzy, że chcieć – to móc. Wolnościowiec. Kinomaniak, meloman, mól książkowy. Namiętnie czyta komiksy. Szczęśliwy mąż i ojciec.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *