Zbliża się KOMIKSOFON 21

Projekt Komiksofon – element programu sztuk wizualnych Europejskiej Stolicy

15 kwietnia 2016, piątek, godzina 19:00, Barbara, Świdnicka 8a, Wrocław,

Godzina 17:00 – 19:00 warsztaty, prowadzenie Grzegorz Przybyś (obowiązują

zapisy na a.jamroszczak@gmail.com, ilość miejsc ograniczona)

Godzina 19:00 start Komiksofonu: projekcje, wywiad z artystami i rysowanie na

Goście: Wojtek Stefaniec i Michał Kuszyk

grzegorz-przybys-space-ship-internet

Goście: Wojtek Stefaniec i Michał Kuszyk

Michał Kuszyk – urodził się w 1987r. Studiował architekturę na Politechnice Warszawskiej, grafikę na Wrocławskiej oraz Warszawskiej ASP, ukończył ją w 2014 r. Podczas studiów zajmował się sitodrukiem, odbijając grafiki na materiale i papierze, prowadził warsztaty w NGOs’ach- Fundacja „KLIK” w Berlinie, Fundacja Mederi, Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze, Teatr lalek w Kwidzynie i wielu innych miejscach. Brał udział w wystawach, biennale grafiki studenckiej, a także w międzynarodowych festiwalach. Prowadził wykład o komiksie w sitodruku na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi w 2015r. Współpracował z pracowaniami artystycznymi, asystując przy warsztatach sitodruku i innych formach graficznych- street art. Zajmuje się ilustracją, plakatem, komiksem, a także od niedawna zajmuje się animacją 3d. Eksperymentuje z kreską, kolorem, tworzy grafiki w stylistyce trash’owej, street art’owej. Wydaje niezależne komiksy, drukowane własnoręcznie niskim nakładem w technice sitodruku. W wolnym czasie jeździ na desce i wymyśla niestworzone historie.

Michał Kuszyk (1)

Michał Kuszyk (2)

Wojciech Stefaniec (ur. 1980). Ukończył edukację artystyczną na Akademii Pomorskiej w Słupsku. Laureat wielu nagród, w tym m.in.: Nagroda Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego w kategorii najlepszy rysownik roku (2011); nagroda Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego na Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie w kategorii Najlepszy Album roku 2013 za komiks „NOIR” (2014); nagrody za krótkie formy komiksowe: Wspomnienie, Praha; Brązowa Chimera za okładkę Głosu Pomorza z dnia 07 sierpnia 2008.

Wojciech Stefaniec (1)

Autor takich komiksów jak: „Alveum” na podstawie opowiadania Radka Poniewierzy; „Szanowny” (Timof Comics, 2008) do scenariusza Bartosza Sztybora; „Szelki” (2011 Timof Comics) do scenariusza Jerzego Szyłaka; „Dyptyk warszawski” (Timof Comics 2013); „NOIR” razem z Łukaszem Bogaczem i „Ludzie, którzy nie brudzą sobie rąk”, do którego napisał scenariusz i zilustrował; „Rodzice swoich dzieci” (2014 Profanum) z Danielem Gizickim.

Wojciech Stefaniec (2)

WARSZTATY ” Kreatywne projektowanie statków, mechów i pojazdów”

Jak przy pomocy paru prostych technik rozruszać swoją wyobraźnię i wyjść z twórczej niemocy.

Jak zaprojektować kosmiczny statek lub mecha nie tylko przy pomocy swojej wyobraźni ale również odrobiny szczęścia.

Warsztaty poprowadzi Grzesiek Przybyś. Rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division 48. Zaczął swoją karierę w 2007 roku na stanowisku concept artist we wrocławskim Techlandzie.

Pracował nad takimi tytułami jak „Call of Jaurez:Bound in Blood”, „Dead Island” and „Call of Juarez: The Cartel”.

W 2010 roku założył razem ze swoim bratem własne studio i zaczął pracować dla różnych klientów, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne.

Jego bogate portfolio zawiera takie projekty jak „Witcher 3”, „Dying Light” „Call of Juarez: Gunslinger”, „Might and Magic X” and „Heroes VII„.

Miłośnik zarówno nowoczesnych technik grafiki komputerowej jak i tradycyjnego medium. W chwilach wolnych od pracy zawodowej chętnie oddaje się tworzeniu prywatnych projektów.

Warsztaty są bezpłatne ale ilość miejsc ograniczona – kto pierwszy ten lepszy. Chętnych prosimy o zgłoszenia na a.jamroszczak@gmail.com

Komiksofon poprowadzi – słynny wrocławski komiksiarz – Konrad Koko Okoński urodzony w 1987 roku autor komiksów internetowych (Wisnia, A Quartz Bed) i wydanego ostatnio na papierze Kija w dupie) Absolwent grafiki i sztuki mediów na ASP We Wrocławiu.

Wojciech Stefaniec 2

Spotkanie z autorami poprowadzi – Andrzej Jarczewski (1966) Z wykształcenia architekt, z zawodu grafik, z zamiłowania

Organizator: Komiksofon, ESK Wrocław 2016

Promocja: Piotr Makarewicz komiksofon@gmail.com

Koordynator projektu: Agnieszka Jamroszczak a.jamroszczak@gmail.com

Komiksofon na Facebooku  https://www.facebook.com/komiksofon/

Komiksofon na Twiterze www.twitter.com/Komiksofon

Niebawem rusza strona www. komiksofon.com

Serdecznie polecamy zwiastun!

About the author
Kamil Jan Żółkiewicz
Interesuję się szeroko pojętą sztuką. Pasjonuje mnie muzyka – sam gram na gitarze – grafika komputerowa, animacja, film, literatura, oraz wszelkie sztuki plastyczne. Ponadto piszę dla wielu serwisów internetowych głównie zajmujących się kulturą oraz – wspomnianą przed chwilą – sztuką. Recenzje, które piszę – i nie tylko – są bliskie mojemu sercu wówczas, kiedy mam oceniać film animowany. To właśnie ten gatunek filmowy towarzyszył mi od najwcześniejszych lat mojego życia, przez filmy takie, jak „Gdzie jest Nemo”, czy „Potwory i spółka” zainteresowałem się głębiej samą kinematografia oraz grafiką komputerową, która coraz bardziej uzależnia od siebie współczesne kino. Chciałbym stworzyć przede wszystkim własny film animowany, więc zapraszam chętnych do pomocy! To właśnie animacja zapoznała mnie z komiksem, ona sprawiła, że skłoniłem się sięgnąć po swój pierwszy zeszyt komiksowy. A następnie sięgnąłem po książkę i w ten sposób zadomowiłem się w literaturze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *