Wyróżnione ultrakrótkie bajki

maly-czlowiek-bajki-z-lewej-kieszeni,big,359711Przedstawiamy dziś dwie bajki/baśnie wyróżnione w konkursie na Ultrakrótką bajkę.

Autorami wyróżnionych bajek są Anna Tess Gołębiowska („Nie rdzewieje”) i Charlie Librarian („Zaczarowana królewna”).

Wyróżnionym jeszcze raz gratulujemy z głębi naszych szufladowych serc!

Nie rdzewieje

Wiedział, że już przy pierwszym spotkaniu wzbudził jej ciekawość. Więcej nawet – zaufanie. Co z tego, że miał gęstą sierść, długie zęby i dzikie oczy… a może właśnie dzięki nim. W końcu grzeczne dziewczynki zawsze pragną złych chłopców.

Wybrała jednak innego. Tego, który potrafił zapewnić jej bezpieczeństwo. Dziewczynka w czerwieni związała się z mężczyzną stojącym na straży lasu. Nie pytała, czemu żył właśnie tam, na odludziu.
Myślała, że zostawiła przeszłość za sobą. Nie podejrzewałaby, że jej nowa miłość była jednocześnie starą… A wystarczyłoby śledzić, co robi w czasie pełni.

Zaczarowana królewna

Książę podszedł do łoża. Zerknął na śpiącą królewnę, której młode, jędrne piersi przykryte jedwabną koszulą nocną unosiły się rytmicznie. Uklęknął obok niej i zaczął szeptać:

– Kochana, niesamowitym zdaje mi się, że Cię odnalazłem. Zaklęta byłaś, a ja miałem moc by Cię
odczarować. Nie pomnę ileż prób podejmowałem zanim Cię znalazłem, za każdym niepowodzeniem tracąc nadzieję, ale już jesteśmy razem i nic nam nie przeszkodzi.

Dotknął czoła śpiącej, i w tym samym momencie z ust królewny dobiegło senne kumkanie.

-Ooo tak, będzie nam razem cudownie – wymruczał książę sięgając do piersi królewny.

About the author
Agata Jawoszek
rocznik `83, absolwentka slawistyki, obroniła doktorat z literatury bośniackich muzułmanów, specjalizuje się w kulturze krajów bałkańskich, czyta zawsze i wszędzie, najchętniej kilka książek na raz; ma słabość do sufizmu i sztuki islamu.

9 komentarzy

          1. Nie wiem dlaczego wydało mi się, że to pseudonim… Jestem gapą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *