„Wszystko, co brzydkie i cudowne” – Bryn Greenwood: zapowiedź

Wszystko, co brzydkie i cudowne
Bryn Greenwood
Liczba stron: 550
Premiera: 18 listopada 2020 r.

Wydawca: Papierowy Księżyc

Piękna i prowokująca historia miłosna o ludziach, których nie miało prawa nic połączyć…

Jako córka dilera narkotyków, Wavy nie wierzy ludziom, nawet swoim rodzicom. Bezpieczniej jest trzymać język za zębami i unikać kłopotów. Walcząca o wychowanie swojego młodszego brata, ośmioletnia Wavy jest jedynym odpowiedzialnym „dorosłym” we własnym domu. Spokój ducha odnajduje, spoglądając w rozgwieżdżone nocne niebo nad polami za domem.

Pewnego wieczoru jej obserwacja gwiazdozbiorów powoduje wypadek i daje początek niezwykłej przyjaźni z jednym ze zbirów ojca, Kellenem, wytatuowanym byłym skazańcem o złotym sercu.

Poruszająca i szokująca historia miłosna dwojga niezwykłych ludzi, która zadaje trudne pytania, przypominając nam o wszystkich brzydkich i cudownych rzeczach, jakie życie ma do zaoferowania.

BRYN GREENWOOD

pochodzi z Kansas, gdzie jej rodzina żyje już od czterech pokoleń. Jest córką prawie całkiem zreformowanego dilera narkotyków i jedną z siedmiu sióstr. Zdobyła tytuł magistra na Uniwersytecie Stanowym Kansas i kontynuuje pracę w środowisku akademickim. W swoim dorobku ma kilka powieści, z których największe uznanie zdobyło Wszystko, co brzydkie i cudowne. Mieszka w Lawrence, w stanie Kansas.

Wszystko, co brzydkie i cudowne wstrząsa surowością ujętą w wartkiej, boleśnie szczerej narracji. Bryn Greenwood szokuje i zmusza do refleksji, wciągając czytelnika w dziwną, ale piękną historię.
Anna Bellon, autorka

Jeśli szukasz lekkiej lektury, odłóż tę książkę. Będzie ciężko i nieprzyjemnie, jednak wśród nieszczęścia znajdziesz wiele nadziei i miłości. Historia Wavy wciągnie Cię na kilka wieczorów, a później nie da o sobie łatwo zapomnieć.

Aleksandra Andrzejewska, recenzentka nakanapie.pl

Wszystko, co brzydkie i cudowne. Tytuł ten jest kwintesencją tego, co znajdziemy w książce. Musicie jednak podejść do niej z czystym umysłem i sercem, by zrozumieć przekaz, jaki umieściła w niej autorka. Czy jesteście gotowi na powieść, która nagnie wasze granice i sprawi, że będziecie zastanawiać się nad pojęciem dobra i zła?

Irena Bujak, dużeKa.pl

Emocjonująca i wstrząsająca historia o tym, jak cienka jest granica między uczuciem a etyką. Między powinnością a oddaniem. Między fikcją a rzeczywistością. Książka, która będzie dla wielu kontrowersyjna i bulwersująca, jednak z pewnością zapadająca w pamięć.

Katarzyna Zabłotna, niekulturalnie.pl

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *