Wstęp – dział felietonów

Sztuka niejedno ma imię… Nieprzypadkowo już w starożytnej Grecji patronowało ówczesnej sztuce aż dziewięć muz, a współczesność dorzuciła jeszcze kilka. Sztuka, pod swymi rożnymi postaciami, obnaża się przed nami, prezentując swe najskrytsze tajemnice. Poszczególne muzy biorą nas za rękę, prowadząc w światy, których nie znamy, a które w swych solidnie schowanych zakamarkach naszej psychiki chcielibyśmy zwiedzić.

Bo przecież któż z nas nie chciał być żołnierzem, strażakiem, pogromcą kosmitów? Albo brzydkim kaczątkiem, które przeistacza się w łabędzia? A może szalonym, rockowym gitarzystą, porywającym tłumy? Wszystko przed nami. Wystarczy tyko wziąć do ręki książkę, pójść do kina, teatru czy opery i poczekać, aż któraś z muz z kuszącym uśmiechem na ustach skinęła na nas palcem, chwyciła za dłoń i zabrała ze sobą.

Na łamach „Apeiron Magazine” miałem zaszczyt prezentować swe felietony, prezentujące różne oblicza sztuki. Również w Szufladzie będziecie mieli okazję zapoznać się z moimi (i nie tylko) tekstami. Mam nadzieję, że teksty, które ukażą się w tym dziale, zaspokoją Wasz kulturalny głód i pozwolą Wam poznać różne ciekawe, czasami dziwne, czasami nieznane twarze Sztuki.

Witam serdecznie wszystkich czytelników Szuflady!

Robert Rusik

About the author
Robert Rusik
Urodził się w 1973 roku w Olkuszu. Obecnie mieszkaniec Słupcy, gdzie osiedlił się w 2003 roku. Pisze od stosunkowo niedawna, jego teksty publikowały „PKPzin”, "Kozirynek", "Cegła", "Szafa", „Szortal”. Ma na koncie kilka zwycięstw oraz wyróżnień zdobytych w różnych konkurach literackich (organizowanych m.in. przez portale Fantazyzone, Erynie, Weryfikatorium, Apeironmag, Szortal i inne), w tym prestiżową statuetkę „Pióro Roku 2009” przyznaną przez Słupeckie Towarzystwo Kulturalne. Przeważnie pisze fantastykę, choć zdarza mu się uciec w inne rejony literatury. Od 2010 roku felietonista Magazynu Kulturalnego „Apeiron”, od lipca 2011 także „Szuflady”. W 2012 roku ukazał się jego ebook „Isabelle”. Prywatnie szczęśliwy mąż oraz ojciec urodzonego w 2006 roku Michałka i urodzonej w 2012 roku Oleńki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *