W szponach mrozu – Richelle Mead

„W szponach mrozu” to druga część cyklu powieściowego „Akademia Wampirów” autorstwa Richelle Mead. Powieść zaczyna się od przemyśleń Rose, w których zawarto małe streszczenie pierwszej części jej przygód w akademii. Szczególnie jedno zdanie zapadło mi  w pamięć: „Śmierć nie zawsze oznacza koniec”. Bez wątpienia to aluzja do bujnego życia towarzyskiego mieszkających w akademii wampirów. Dla wielu z nich prawdziwe życie zaczęło się dopiero po śmierci…

Również w tej części autorka nie pozwala nam się nudzić. Rose musi poradzić sobie z nowymi problemami. Po pierwsze do akademii przyjeżdża chłodna i wyrafinowana strażniczka – jej matka. Poza tym nadal jest beznadziejnie zakochana w swoim mentorze, który spotyka się ze swoją znajomą sprzed lat – Taszą Ozerą. W końcu jednak postanawia zapomnieć o Dymitrze w ramionach swojego najlepszego przyjaciela. Nie wie jednak, że w końcu czeka ją wielka i wyczerpująca walka…

„W szponach mrozu” trzyma poziom poprzedniej części – dialogi są tak samo zabawne oraz pełne humoru. Richelle Mead doskonale przedstawiła postać Rose. Z jednej strony wciąż jest beztroską nastolatką, z drugiej zaś przeistacza się w odpowiedzialną strażniczkę. Czytelnik przygląda się jej powolnemu dojrzewaniu, razem z nią przeżywając wszystkie jej wzloty i upadki.

Skoro już jesteśmy przy omawianiu bohaterów, pora bym wspomniała o osobie, która dla odmiany najbardziej mnie zirytowała. Mowa tutaj o wampirze Adrianie Iwaszkowiczu, dawnym przyjacielu Lissy, obdarzonym specyficznym poczuciem humoru i dziwnym sposobem bycia. W rozmowach lubi również poruszać niewygodne dla rozmówcy tematy, nie zrażając się ich wymownymi spojrzeniami.

Tytułowe „Szpony mrozu” to nawiązanie do przerwy świątecznej i luksusowego kurortu. Wśród narciarskich stoków, bajkowych płatków śniegu i lodowych pejzaży wymalowanych na szybach przez mróz, rozgrywa się gorąca akcja powieści. I tym razem nie obejdzie się bez magii, polityki i brawurowych scen walki.

Polecam wszystkim „W szponach mrozu” ze względu na ciągle obecny w serii rozbrajający humor oraz narrację pierwszoosobową. Jeśli szukacie książki naszpikowanej magią i fantastycznymi postaciami z elementami romansu, „W szponach mrozu” Was nie rozczaruje.

Aleksandra Adamczyk

Autor: Michelle Mead

Tytuł: Akademia wampirów. W szponach mrozu

Wydawca: Nasza Księgarnia

Liczba stron: 328

Data wydania: 2010

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *