Tymka przygód kilka – recenzja trzeciego tomu „Tymka i Mistrza”

W marcu 2016 roku Kultura Gniewu zapoczątkowała wydawanie albumów zbierających wszystkie przygody Tymka i Mistrza, sympatycznych bohaterów krótkich komiksów autorstwa Rafała Skarżyckiego (scenariusz) i Tomasza Leśniaka (rysunki). W maju tego roku ukazał się trzeci, ostatni tom.

TiM3

„Tymek i Mistrz” publikowany był jako humorystyczna seria w nieukazującym się już „Komiksowie”, cotygodniowym dodatku do Gazety Wyborczej. Komiksy Skarżyckiego i Leśniaka ukazywały się od 2001 do 2004 roku.

Założenie serii było proste i chyba dzięki temu doskonale się sprawdziło. Dwójka wesołych i nieco fajtłapowatych bohaterów umieszczona została w pełnym magii i fantastycznych stworzeń świecie. Dodatkowo autorzy zadbali o dwóch jeszcze bardziej nieporadnych wrogów, dobranych na zasadzie przeciwieństw. Dało to scenarzyście w zasadzie nieograniczone możliwości kreacji kolejnych zabawnych przygód.

TiM3_p32

Perypetie maga i jego ucznia to nie tylko zabawny i wciągający komiks, ale przede wszystkim jeden z ważniejszych współczesnych polskich komiksów prasowych, który w dodatku wciąż podoba się dzieciakom. Tym bardziej cieszy wyjątkowe, przygotowane z dbałością o najdrobniejszy szczegół wydanie. Trzy tomy od Kultury Gniewu prezentują się nad wyraz okazale za sprawą okładek i grzbietów utrzymanych w lekkim, żartobliwym tonie, stylizowanych na magiczne księgi z dawnych czasów. Spieszcie się! Tom pierwszy już czeka na dodruk!

Karol Sus

Scenariusz: Rafał Skarżycki
Rysunki: Tomasz Lew Leśniak
Wydanie: I
Data wydania: Maj 2017
Seria: Tymek i Mistrz, Krótkie Gatki
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 165×235 mm
Stron: 152
Cena: 44,90 zł
Wydawnictwo: Kultura Gniewu
ISBN: 978-83-64858-58-1

About the author
Karol Sus
Rocznik ‘88. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie. Wychowany na micie amerykańskiego snu. Wciąż jeszcze wierzy, że chcieć – to móc. Wolnościowiec. Kinomaniak, meloman, mól książkowy. Namiętnie czyta komiksy. Szczęśliwy mąż i ojciec.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *