Szuflada poleca: Projekt tekstowo-graficzny „Objawienie Apokalipsy”: Ewelina Szewczyk, Dominik Szewczyk

Szuflada serdecznie poleca projekt fotograficzno-tekstowy o tytule „Objawienie Apokalipsy”, który ze wspominanych dziedzin sztuki tworzy mroczną i rozbudowaną wizję przyszłości, skupiającą się na eksploracji kosmosu z punktu widzenia człowieka.

Krótkie teksty, okraszone enigmatycznymi zdjęciami, do złudzenia przypominają notatki uczestników ekspedycji, przemyślenia naukowców, nagrania załóg statków gwiezdnych czy zupełnie fantazyjne formy zapisu myśli, jakie można będzie spotkać w rozwijającej się wciąż cywilizacji. Teksty przedstawiają zdarzenia fascynujące i świeże, mocno zakorzenione w aspektach naukowych, ale również spowite w tajemnicę i tragizm, jaki nierzadko dotyka wszelkich pionierów i odkrywców. Jako autorzy wyznajemy zasadę, iż każde słowo czy barwa powinny nieść przesłankę do głębszych rozważań oraz przemyśleń, dlatego też wybrane do projektu zdjęcia prezentują rzeczy codzienne, na pozór zwyczajne, choć ukazane w tak nietypowym świetle, iż przekształcają się one w zupełnie fantastyczne i zastanawiające ilustracje.

Ze stworzonych do tej pory materiałów powstał kolorowy album w wersji papierowej, zbierający całość w przystępną i estetyczną formę. Druk zapewniono ze środków prywatnych, ale marzeniem naszym jest wydanie go oficjalnie wraz z częścią drugą, nad którą obecnie pracujemy.

Staramy się by profil Facebook „Objawienie Apokalipsy” był czymś więcej niż zbiorem tekstów i fotografii. Zachęcamy naszych czytelników do zatrzymania się w codziennym biegu i przyłączenia w celu wspólnego kontemplowania zagadnień fantastyki oraz nauki:

https://www.facebook.com/objawienieapokalipsy

Najmłodszym dzieckiem projektu jest wersja audiowizualna, już po premierze na Youtube. Ten koncept ukazuje zdjęcia w formie prostych animacji, które towarzyszą czytającym teksty lektorom:

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *