Świat koszmarów Kinga Diamonda – część II

Album Conspiracy z roku 1989 przedstawia kontynuację historii z poprzedniej płyty – Them. Tu okazuje się, że nie tylko goście z zaświatów mogą stanowić niebezpieczeńConspiracy (8)stwo dla mieszkańców domu zwanego Amon. King powraca po kilkuletnim pobycie w instytucji dla psychicznie chorych. Odwiedza grób Missy i tam rozmawia z jej duchem oraz dobija targu z Nimi – oddaje im we władanie Amon. Wciąż pozostaje pod opieką doktora Landau, psychoterapeuty, człowieka, który wiele lat temu odwiózł go do szpitala dla psychicznie chorych. Pewnej nocy duch Missy ostrzega brata przed nadchodzącym niebezpieczeństwem.

Dziewczynka odkrywa przed Kingiem matrymonialne plany doktora względem ich matki. Nasz udręczony bohater nie chce dopuścić do ślubu, tłumaczy matce, że dom należy do Nich i nikt więcej nie powinien tu mieszkać, zwłaszcza taki diabeł, jak doktor Landau. Matka nie słucha, robi synowi uspokajający zastrzyk i zostawia wszystko w rękach swego adoratora-psychiatry. Oboje przyprowadzają do domu księdza, a ten stwierdza, że dla Kinga, rzekomo opętanego, nic już nie można zrobić. Bohater zostaje zabity, a trumna z ciałem podpalona. Prochy trafiają do grobu Missy. Z zaświatów King, ponownie stając się ofiarą sytuacji, poprzysięga matce zemstę.

KingDiamond-TheEye

Płyta The Eye z 1990 roku przenosi nas w czasy inkwizycji i czarownic skwierczących na stosach. Narrator opowieści podróżuje w czasie za sprawą magicznego wisiorka zwanego Okiem Wiedźmy, by stać się świadkiem mrożących krew w żyłach wydarzeń. Jeanne D’Basson zostaje oskarżona o czary. Ostatnie przesłuchanie prowadzi ksiądz La Reymie, próbując wydobyć z kobiety preferowaną wersję prawdy za pomocą tortur. Rzekoma czarownica nie przyznaje się do winy mimo bólu, co jednak nie ocala jej przed śmiercią na stosie na oczach duchownych i obojętnego tłumu. Nagle z nieba uderza błyskawica. Naszyjnik Jeanne podnosi się z piersi kobiety i uderza ją w oko. Dwie małe dziewczynki bawiące się w pobliżu stosu wygrzebują z popiołów skrzydlaty wisiorek z okiem. Natychmiast zaczynają się o niego kłócić. Jedna z nich spogląda w Oko Wiedźmy i pada martwa na ziemię.

Jakiś czas później młoda zakonnica Madelaine dołącza do zakonu. Podczas pierwszego dnia swego pobytu w tym miejscu znajduje Oko Wiedźmy i odruchowo zakłada na szyję. Jej przełożony, ojciec David, umiera, po tym jak spojrzał na przeklęty wisior. Jego następca, ojciec Pickard, raz w tygodniu częstuje zakonnice winem doprawionym tajemniczym białym proszkiem, pozwalającym mu kontrolować zachowanie sióstr i używać kobiet do rozmaitych bezeceństw. Madelaine dręczą niewyraźne wspomnienia wieczorów spędzanych z księdzem Pickardem, które w końcu okazują się być czarnymi mszami. W 1642 roku wszyscy uczestnicy zostają aresztowani, osądzeni i zamknięci w więzieniu. Fabuła została oparta na prawdziwych wydarzeniach, nazwiska są autentyczne.

images

Kolejna płyta, The Spiders Lullabye”, jest konceptualna tylko częściowo. Na opowieść grozy składają się zaledwie cztery utwory, a ich treść bezpośrednio odnosi się do tytułu albumu. Jak nietrudno się domyślić, historia porusza problem arachnofobii. Jej głównym bohaterem jest niejaki Harry, mieszkaniec małej wsi. Dręczony potwornym strachem przed nawet najmniejszymi pająkami mężczyzna udaje się Devil Lake Sanitarium, gdzie niejaki doktor Eastmann obiecuje mu skuteczną kurację przeciwlękową. Harry podpisuje dokumenty i ufnie oddaje się w ręce lekarza. Zostaje umieszczony w pokoju nr 17. W ramach kuracji Harry jest przywiązywany do łóżka, a na tak unieruchomionego pacjenta wypuszczane są pająki, z którymi, chcąc nie chcąc, musi obcować przez cały dzień. Pech chce, że jedna z samic nie zostaje złapana przed wieczorem. Pajęczyca wślizguje się w ciepłe, wilgotne miejsce na karku Harry’ego i składa jaja w skórze mężczyzny, w wyniku czego ten wkrótce umiera. Ciało zostaje zawiezione do kostnicy i tam lęgną się tysiące potwornych pająków…

King Diamond życzy wszystkim arachnofobom miłych snów 🙂

Karolina „Mangusta” Kaczkowska

About the author
(poprzednio Górska), współpracowniczka Szuflady, związana także z portalami enklawanetwork.pl i arenahorror.pl, pasjonatka czytania, pisania i oglądania horrorów, tancerka i zbieraczka lalek. Wieloletnia członkini Gdańskiego Klubu Fantastyki. Z wyboru mieszka we Wrocławiu z mężem i zwierzakami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *