Susie Hodge – 50 idei, które powinieneś znać. Sztuka

Książka Susie Hodge to przystępne i doskonale zorganizowane wprowadzenie w świat sztuki dla kompletnych laików oraz świetne uzupełnienie/przypomnienie dla tych, którzy o sztuce mają jakieś pojęcie. Ułożona chronologicznie książka w tytułowych 50 ideach/rozdziałach prowadzi czytelnika od sztuki prehistorycznej, zdobiącej ściany jaskiń, przez rokoko i kubizm aż do sztuki nowych mediów, którą możemy uznać za współczesną. Hodge przedstawia czytelnikom najważniejsze postacie, pojęcia i zagadnienia, zapraszając do zgłębienia ich na własną rękę.

Dodatkowo na dole każdej ze stron znajduje się „linia czasu”, pozwalająca nam prześledzić rozwój idei oraz wydarzeń wpływających na ich kształtowanie. Autorka nie skupia się wyłącznie na sztuce zachodniej, jakby ta była jedyną istniejącą. Wyszczególnia również trendy w sztuce japońskiej, przeplata idee i pokazuje ich wzajemne przenikanie się, tworząc kompleksowy, a jednocześnie sprecyzowany i zrozumiały obraz tego, bez czego człowiek nie potrafi żyć.

Tytuł: 50 idei, które powinieneś znać. Sztuka

Autorka: Susie Hodge

Przekład: Anna Klingofer

Liczba stron: 273

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN

Rok wydania: 2020

About the author
Łukasz Muniowski
Doktor literatury amerykańskiej. Jego teksty pojawiały się w Krytyce Politycznej, Czasie Kultury, Dwutygodniku i Filozofuj. Mieszka z kilkoma psami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *