Śladami zbrodni – Mary Higgins Clark

Sladami.zbrodni„Śladami zbrodni” to najnowsza powieść Mary Higgins Clark, irlandzkiej autorki licznych powieści kryminalnych, historycznych, pamiętników oraz zbiorów opowiadań. Dotychczas nie miałam okazji zetknąć się z literaturą jej autorstwa. Jest to zatem moje pierwsze spotkanie z jej twórczością, a po przeczytaniu powieści stwierdzam, że na pewno nie ostatnie.

Hanna Connelly- młoda projektantka, wschodząca gwiazda w świecie mody dowiaduje się, że należąca do jej rodziny fabryka z bezcenną kolekcją zabytkowych mebli zostaje doszczętnie zniszczona w czasie pożaru. Niestety, to nie koniec kłopotów. W momencie katastrofy w magazynie znajdowała się jej siostra- Kate wraz z Gusem Schmiidtem, byłym pracownikiem. Mężczyzna ginie w katastrofie, ale dziewczynie udaje się ujść z życiem. Ciężko ranna trafia do szpitala, później dowiadujemy się, że zapadła w śpiączkę. Zdaniem inspektorów pożarnictwa ktoś celowo dokonał podpalenia. Co się tak naprawdę wydarzyło w tym feralnym dniu? Dlaczego Kate poszła późną nocą do fabryki? Co nią kierowało? Czy rzeczywiście postanowiła zniszczyć rodzinny interes? A może ktoś chciał się jej pozbyć? Po której stronie leży prawda i czy uda nam się ją poznać?

Książka zrobiła na mnie całkiem dobre wrażenie. Fabuła już od pierwszych stron budzi zainteresowanie. Wprawdzie na początku panuje lekki chaos. Autorka wprowadza na raz wielu bohaterów i liczne wątki poboczne. Jednak w miarę czytania wszystko zaczyna się układać w spójną całość. Bardzo spodobała mi się także oprawa graficzna. Niewątpliwą zaletą tej książki są krótkie rozdziały, które powodują, że kartki niemal same się przewracają.

„Śladami zbrodni” ma wszystko to, co powinien mieć dobry kryminał. Cała powieść z biegiem stron nabiera tempa, pojawia się coraz więcej pytań oraz zawiłych intryg. Na uznanie zasługują także bohaterowie, którzy nakreśleni są w wyjątkowo wiarygodny sposób. Także ich relacje są nader realistyczne. Kolejną zaletą książki jest trudne do przewidzenia zakończenie, które niewątpliwie robi na czytelniku ogromne wrażenie.

Książka idealna dla wielbicieli kryminałów, ale nie tylko. Fani powieści psychologicznych także znajdą tu coś dla siebie.

Karolina Serwach
Ocena: 4/5

Tytuł: Śladami zbrodni
Autor: Mary Higgins Clark
Okładka: miękka
Format: 142mm x 202mm
Liczba stron: 368
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *