Sherlockon 2017

Sherlockon Polska plakat obrazSherlockon Polska, pierwszy polski konwent fanów Sherlocka Holmesa, już w najbliższą sobotę 27 maja w warszawskim klubie Hybrydy. Jest już znany szczegółowy harmonogram wydarzenia.

Wśród aktorów czytających na scenie opowiadania A. C. Doyle’a pojawią się m.in. Adam Biedrzycki z Teatru Polskiego, Sebastian Swierszcz z Teatru Współczesnego czy Elżbieta Lewak z Teatru Ludowego. Dla początkujących pisarzy atrakcją będą warsztaty pisania kryminałów poprowadzone przez dziennikarkę Izę Tadrę.

Przez cały dzień od godz. 11 do godz. 19:40 w dwóch bocznych salach Hybryd („Voliera” i „Chillout room”) trwać będą prelekcje i panele dyskusyjne – wszystkich wystąpień odbędzie się ponad 20.

W tym czasie na antresoli Fundacja Promocji Kultury „Aspiranci” z Tarnowa poprowadzi Strefę Gier z około dwustoma tytułami gier detektywistycznych, kryminalnych ifandomowych, a na scenie głównej oprócz aktorów pojawią się: trio smyczkowe GoldenViolins, charakteryzatorka filmowa i teatralna Marta Rudny oraz teatr improwizowany „Cos krótkiego”.  Tam też odbędą się turniejowy konkurs wiedzy o Sherlocku Holmesie, cosplay, zbiorowa gra Sherlockowe Bingo i finał konkursu literackiego „Słoń w pokoju”. Konwent zwieńczy aukcja fanartów, z której dochód zostanie przekazany fundacji Avalon na leczenie 4-letniej Tosi Minor.

Towarzystwo Sherlocka Holmesa pozdrawia

Radiowa Czwórka rozpoczęła właśnie tydzień z Sherlockiem Holmesem. Wśrodę 24 maja w porannym programie „Pierwsze słyszę” (godz. 6.45) pojawią się rozważania nad fenomenem Sherlocka i jego roli w popkulturze. W czwartek 25 maja autorzy  „Stacji Kultura” po godz. 11.00 zapraszają na rozmowę o  najciekawszych serialowych ekranizacjach prozy Artura Conana Doyle’a, z kolei w „TOP-ie” po godz. 19 przedstawione zostaną współczesne techniki detektywistyczne).W sobotę 27 maja Stacja zaprosi na  „Dzień z Sherlockiem w Czwórce”. W dniu konwentu reporterzy Czwórki zrelacjonują spotkanie fanów Sherlocka Holmesa wserwisach informacyjnych.

Ruszyła strona internetowa Sherlockonpl.blogspot.com, na której można znaleźć nie tylko wszystkie informacje dotyczące planowanego przebiegu imprezy ale też garść porad dla uczestników przyjeżdżających na konwent spoza Warszawy czy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

http://sherlockonpl.blogspot.com/

„Sherlockon Polska”, czyli konwent fanów Sherlocka Holmesa, odbędzie się w Warszawie 27 maja w Hybrydach, przy ul. Złotej 7/9 od godz. 11.00 do 20.00.Bilety w cenie 15 i 20 zł są jeszcze dostępne w serwisie Biletyna.pl.

http://biletyna.pl/event/Sherlockon-Konwent-fanow-Sherlocka-Holmesa-Klub-Hybrydy-Warszawa-e46359.html

Program Sherlockonu 2017.

Prelekcje na Sherlockonie 2017.

Sherlockon - książki

About the author
Aldona Kobus
(ur. 1988) – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, doktorka literaturoznawstwa. Autorka "Fandomu. Fanowskich modeli odbioru" (2018) i szeregu analiz poświęconych popkulturze. Prowadzi badania z zakresu kultury popularnej i fan studies. Entuzjastka, autorka i tłumaczka fanfiction.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *