Rzymska przygoda – Nicky Pellegrino

Rzymska przygodaRzym lat 50. Malownicze, tętniące życiem brukowane uliczki, zabytkowe fontanny, to wszystko dotychczas kojarzyło mi się jedynie z filmem „Rzymskie wakacje”.  Czegoś więcej na temat Rzymu tamtych lat można dowiedzieć się z książki pod tytułem „Rzymska przygoda” Nicky Pellegrino. Autorka wzbogaca obraz miasta ukazany na filmie o aromatyczne zapachy regionalnej włoskiej kuchni i niezwykłą muzykę operową. Ale o czym właściwie opowiada „Rzymska przygoda?

„Rzymska przygoda” nie tylko ukazuje historię młodej dziewczyny- Serafiny, córki prostytutki. To książka, która przedstawia nam od kuchni blaski i cienie kariery włoskiego tenora- Maria Lanzy. To jego postać wysuwa się w powieści na pierwszy plan.

Artysta przyjeżdża do Rzymu, by zagrać w kolejnym filmie. Ze względu na niezwykły talent i włoskie korzenie cieczy się tu ogromną popularnością. Do licznego grona jego fanek zalicza się także Serafina. Tenor zatrudnia dziewczynę jako opiekunkę do dzieci. Jej życie w jednej chwili ulega diametralnej przemianie. Serafina przenosi się z ubogiego mieszkanka na Zatybrzu- do pełnej luksusów willi. Dziewczyna dostaje niezwykłą szansę poznania życia Maria Lanzy od podszewki. Jaki właściwie był? Czy wybuchowy charakter rzeczywiście jest tylko wymysłem paparazzich? Z jakimi problemami zmaga się rodzina, która na pozór ma wszystko?  Tego wszystkiego możemy dowiedzieć się jedynie czytając książkę.

„Rzymska przygoda” to powieść uniwersalna, ponieważ poza klimatem lat 50. ukazuje także życie codzienne wielkiej gwiazdy. Opowiada o tym, że pieniądze i sława, o których tak wielu z nas dzisiaj marzy, nie gwarantują szczęścia. Życie celebryty wydaje się proste jedynie w kolorowych pisemkach. W rzeczywistości jest to ciągła walka o sławę i byt, która może w rezultacie doprowadzić do nieszczęścia.

Książka napisana jest ładnym językiem. Autorka na każdym kroku zaskakuje czytelnika, podsycając chęć czytania. Oprawa graficzna pasuje do treści pozycji, jasne, przejrzyste zdjęcie na okładce wprowadza nas w klimat Rzymu.  Angielskie tytuły rozdziałów, będące tytułami piosenek Maria Lanzy, nadają książce oryginalność. Na korzystną ocenę książki wpływa także zakończenie, którego nie można przewidzieć. Idealna lektura na słoneczne, leniwe popołudnia.

Karolina Serwach
Ocena: 4/5

Tytuł: Rzymska przygoda
Autor: Nicky Pellegrino
Okładka: miękka
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 359
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *