Ruszamy z nowym projektem – Szuflada Literacka, spotkania autorskie w Opolu!

Drodzy czytelnicy,

Ostatnio obiecałam, że będziemy Was bez przerwy zaskakiwać, a zatem tym razem mamy dla Was prawdziwą petardę! Już 22 kwietnia o godzinie 18.00 w restauracji Szara Willa w Opolu odbędzie się pierwsze spotkanie w ramach Szuflady Literackiej z Małgorzatą Wardą!

literacka

Oczywiście któż mógłby rozpocząć ten cykl, jeśli nie Małgosia – pisarka, która współpracuje z nami już od pół roku i regularnie wzbogaca naszą stronę recenzjami książek, artykułami i wywiadami z ciekawymi, polskimi autorami.

Szuflada Literacka jest organizowane przez Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Suterena”, pod które Szuflada jest od jakiegoś czasu podłączona. Jak pewnie wiecie – coś się kończy, aby coś mogło się zacząć. My zaczynamy, ufając, że projekt, który trwa do końca tego roku w Opolu dzięki wsparciu finansowemu urzędu miasta Opole oraz naszego sponsora restauracji i hotelu Szara Willa rozrośnie się do monstrualnych rozmiarów i kto wie… Może w przyszłym roku spotkamy się także w innych miastach. Tego serdecznie sobie i Wam życzę. A teraz już nie przedłużając jeszcze kilka słów na temat naszego kwietniowego gościa – Małgorzaty Wardy oraz jej najnowszej książki „Jak Oddech”, której Szuflada dzielnie patronuje (co pewnie też już zauważyliście:)). Plakat promujący spotkanie jest w przygotowaniu, ale na pewno pokażemy go Wam do końca weekendu.

Małgorzata Warda, Fot. Dorota KellerMałgorzata Warda, polska pisarka, malarka, rzeźbiarka i absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku od lat wydaje powieści obyczajowe, wzbogacone kontekstem społecznym. Porusza w nich szeroki wachlarz problemów, o których nie boi się pisać otwarcie i z bolesną szczerością. Jej najnowsza powieść „Jak Oddech” po raz kolejny porusza temat niewyjaśnionych zaginięć, ale tym razem wkracza w świat pozamaterialny, świat duchów. Patronat nad książką objęła Fundacja Itaka – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.

Przypominamy także o fabule książki „Jak Oddech”:

Jasmin i Staszek obiecali sobie jeszcze w dzieciństwie, że kiedyś się pobiorą. Jako nastolatki zostali parą, a po ukończeniu szkoły średniej, postanowili razem zamieszkać. Kilka dni później Staszek znika…

Pełna ciepła opowieść o miłości i przyjaźni zmienia się w mroczną historię, w której przeczucia i świat pozamaterialny okazują się równie ważne, jak codzienność. Policja, rodzina i Jasmin – wszyscy szukają Staszka na swój własny sposób. Policja porusza się podrzuconym jej tropem: wstrząsającą fotografią chłopaka. Rodzina Staszka szuka odpowiedzi w przeszłości i zdarzeniach mogących mieć wpływ na zniknięcie. Natomiast Jasmin dociera o wiele dalej niż do rozwikłania tajemnicy. Otwiera się przed nią świat, w którym wszystko jest możliwe, gdzie czas można dowolnie naginać, a miłość nie ma końca.

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *