RELACJA PYRKON 2017: MASKARADA

plansze_TV_FINAL_

Sobotni wieczór podczas Festiwalu Fantastyki Pyrkon stał pod znakiem Maskarady – od 19.00 do późnych godzin wieczornych dziesiątki zawodników brały udział w konkursie na najlepsze przebranie. Uczestnicy rywalizowali w kategoriach grupowych i indywidualnych, prezentując nie tylko stroje znanych postaci, ale również własne, często naprawdę zaskakujące projekty.

plansze_TV_FINAL_5

Maskarada była tym punktem programu Pyrkonu, na który czekali nie tylko rywalizujący, ale też widownia, tłumnie zajmująca Salę Ziemi i telebimy, na których nadawano transmisję. W internecie pojawił się również stream, dzięki któremu zmagania mogły obserwować osoby znajdujące się poza terenem Międzynarodowych Targów Poznańskich. Nagrody w konkursie ufundowały Diamond FX, CosCon, Płaszcz i Suknia, firma Włókno-land oraz Pracownia Gedeona. Fundatorem głównej nagrody, Grand Prix, w wysokości pięciu tysięcy złotych był Festiwal Fantastyki Pyrkon.

plansze_TV_FINAL_4

Po burzliwych dyskusjach jury wybrało zwycięzców. Grand Prix i nagrodę pieniężną wygrała Anna „Nona” Nowicka, która zaprezentowała efektowny strój Program Camille z gry League of Legends. Za najlepszy cosplay uznano kostium Gabrieli „Blink” Woźniak, wcielającej się w postać Junkrata z innej popularnej gry, Overwatch. W kategorii „najlepsza prezentacja grupowa” bezkonkurencyjni okazali się cosplayerzy z grupy „Wiedźmiński szlak”. Jej członkowie wystąpili na scenie w rolach Geralta i Leszego z trzeciej części komputerowej adaptacji książki Andrzeja Sapkowskiego „Wiedźmin”. Maskarada to nie tylko odwzorowywanie kultowych postaci, ale też pokaz inwencji własnej uczestników. W kategorii „najlepszy projekt własny” udział wzięło liczne grono uczestników, wśród których największe wrażenie na jurorach wywarła Weronika „Phere-Nike” Nowakowska w roli budzącej grozę Bogini Wojny. W Pyrkonowym konkursie ważne są nie tylko stroje, ale też sposób ich prezentacji. Najlepsze show podczas pokazu stworzył Wojciech „Mechaniczny Kot” Tarnowski w roli Iron Mana i to on sięgnął po laur w kategorii „najlepsza prezentacja solowa”.

plansze_TV_FINAL_3

Tegoroczna Maskarada, koordynowana przez Zula Costumes, stała na naprawdę wysokim poziomie i jej zwycięzcy musieli włożyć olbrzymi wysiłek, by jak najlepiej wypaść na tle pozostałych rywalizujących. W przyszłym roku kolejna edycja konkursu – już teraz warto zaznaczyć ją w swoim kalendarzu.

plansze_TV_FINAL_2

About the author
Aldona Kobus
(ur. 1988) – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, doktorka literaturoznawstwa. Autorka "Fandomu. Fanowskich modeli odbioru" (2018) i szeregu analiz poświęconych popkulturze. Prowadzi badania z zakresu kultury popularnej i fan studies. Entuzjastka, autorka i tłumaczka fanfiction.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *