PYRKON 2017 JUŻ W TEN WEEKEND

18056530_1700409999974981_6995550674256630169_o

Tylko kilka dni pozostało do rozpoczęcia największego Festiwalu Fantastyki w Polsce. Już w ten piątek (28 kwietnia) na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich po raz kolejny pojawi się barwny tłum uczestników spragnionych dobrej zabawy, którzy przez trzy dni, aż do niedzieli 30 kwietnia, będą mogli korzystać z atrakcji przygotowanych na XVII edycję Pyrkonu.

Jednym z najciekawszych miejsc, które będzie można odwiedzić podczas festiwalu, jest Fantasium Creatium. To strefa, w której fantastyka łączy się ze sztuką. Prezentowane są rozmaite wystawy ze znanych uniwersów i autorskie projekty utrzymane w fantastycznych klimatach. Niesamowite konstrukcje z klocków LEGO z pewnością zaciekawią zarówno najmłodszych, jak i tych nieco starszych uczestników imprezy, zaś fani Gwiezdnych Wojen będą mogli obejrzeć liczne wystawy nawiązujące do ich ukochanej serii, ale  nie tylko! Dla tej grupy mamy też wyjątkową niespodziankę! W samym sercu pawilonu 8. Międzynarodowych Targów Poznańskich stanie Tie Fighter – replika myśliwca wykonana w skali 1:1 o długości 6,3 metra, szerokości 6,4 metra i wysokości 7,6 metra. To pierwszy w Polsce model myśliwca z Gwiezdnych Wojen o tak imponujących rozmiarach.

pokaz mody

Przy salach Bloku Fantastyki Dalekowschodniej także będzie się działo. Oczy radować będzie: 500 modeli origami oraz model smoka japońskiego, zaprojektowany i wykonany z papieru specjalnie na Pyrkon. Dla wszystkich zainteresowanych jest także przygotowany specjalny Meet Point Mangi i Anime. To miejsce, w którym przez cały czas trwania festiwalu będzie można spotykać się, by porozmawiać o wszystkim związanym z komiksem i animacją japońską, a od czasu do czasu wziąć udział w dedykowanych tej tematyce punktach programu.

Organizatorzy Festiwalu przygotowali również atrakcje dla miłośników zombie i widzów hitowego serialu The Walking Dead. We współpracy ze stacją FOX odbędzie się Zombie Walk – przez 4 godziny przed jego startem profesjonalne charakteryzatorki będą przemieniać uczestników w żywe trupy. Wydarzenie odbędzie się w sobotę o godzinie 15:00 w Bloku Integracyjnym, a każdy biorący w nim udział otrzyma drobny upominek od stacji FOX, Sponsora Głównego Festiwalu Fantastyki Pyrkon 2017.

zombiewalk

Na imprezie będzie można zobaczyć też Pokaz mody alternatywnej „Altergroup i goście”. Podczas wydarzenia dziesięciu projektantów przedstawi aż 60 wspaniałych kreacji. Będzie można zobaczyć stroje inspirowane fantasy, gotykiem, steampunkiem oraz wieloma innymi stylami, a także wziąć udział w konkursie dla uczestników bądź fotografów i wygrać cenne nagrody.

Trzydniowe bilety na imprezę wciąż jeszcze można nabyć drogą internetową na platformie Eventim. Sprzedaż na stronie potrwa do 29 kwietnia, do godziny 19:00. Uczestnicy, którzy kupią bilety w przedsprzedaży, będą mogli dostać się na teren festiwalu przeznaczonym specjalnie dla nich wejściem w Holu Wschodnim. Przed samym Pyrkonem i podczas trwania imprezy bilety będzie można nabyć w Holu Północnym Międzynarodowych Targów Poznańskich. Kasy funkcjonować będą: w czwartek w godzinach 10:00-19:00 oraz od godziny 10:00 w piątek do 15:00 w niedzielę non stop.

Więcej informacji o atrakcjach przygotowanych na tegoroczną edycję Pyrkonu można uzyskać na stronie internetowej Festiwalu: www.pyrkon.pl oraz na profilu FB https://www.facebook.com/Pyrkon/.

17855417_1689331771082804_5342652065390062300_o17855454_1684966091519372_1137020042378643666_o

About the author
Aldona Kobus
(ur. 1988) – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, doktorka literaturoznawstwa. Autorka "Fandomu. Fanowskich modeli odbioru" (2018) i szeregu analiz poświęconych popkulturze. Prowadzi badania z zakresu kultury popularnej i fan studies. Entuzjastka, autorka i tłumaczka fanfiction.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *