Przegląd Kina Emirackiego w Polsce 15-17 kwietnia 2016.

W dniach 15 – 17 kwietnia Szuflada partner medialny wraz z organizatorami: Fundacją Nahda oraz Kinem Pod Baranami i Kinem LAB zapraszają na pierwszy w Polsce przegląd filmów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Impreza, realizowana we współpracy z Image Nation z Abu Dhabi oraz emirackimi reżyserami, ma na celu zaprezentowanie tej mało znanej, lecz coraz prężniej rozwijającej się kinematografii. Gościem przeglądu będzie jeden z reżyserów, Nawaf Al Janahi.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Ambasada Zjednoczonych Emiratów Arabskich w Polsce.

przegląd kina

Zjednoczone Emiraty Arabskie kojarzone są przede wszystkim z ropą naftową, boomem inwestycyjnym ostatnich lat, hipernowoczesnymi drapaczami chmur Dubaju i Abu Dhabi czy fantastycznymi projektami sztucznych wysp. Warto jednak pamiętać, że ten stosunkowo nieduży, niespełna 10-milionowy kraj Zatoki Perskiej to także ważny ośrodek kultury arabskiej oraz młodej, wschodzącej kinematografii. Jej narodziny datuje się na przełom XX i XXI wieku, a w jej propagowaniu pomaga organizowany od 2004 roku Dubai International Film Festival oraz zainicjowany trzy lata później Abu Dhabi Film Festival.

W programie przeglądu znalazły się dwa pełnometrażowe filmy fabularne oraz jeden dokumentalny, a także zestaw filmów krótkometrażowych. „From A to B” to film drogi, którego trasa wiedzie przez Półwysep Arabski ukazujący meandry męskiej przyjaźni. „Sea Shadow” stanowi intymny portret dwóch chłopców, których rozterki odzwierciedlają starcie tradycyjnych wartości i nurtów modernizacyjnych w emirackim społeczeństwie. Reżyser filmu – Nawaf Al Janahi będzie gościem pokazu. Dokument „As One” przygląda się uczestnikom projektu teatralno-muzycznego, przeznaczonego dla dzieci cierpiących na autyzm, natomiast zestaw czterech filmów krótkometrażowych pozwala doświadczyć różnorodności autorskich stylów wypowiedzi na gruncie emirackiego kina.

Przeglądowi będą towarzyszyły wydarzenia specjalne – w środę (13.04) wykład o najnowszej historii Emiratów Arabskich i sobotnie Śniadanie z Kinem Emirackim w Pauzie In Garden.

HARMONOGRAM KRAKÓW

PROGRAM w Kinie Pod Baranami

Środa, 13 kwietnia, 18.00 wykład o najnowszej historii Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dr Karolina Rak, UJ

piątek, 15 kwietnia

19.15 SEA SHADOW | SEA SHADOW
reż. Nawaf Al Janahi, Zjednoczone Emiraty Arabskie 2011, 98’
Gościem pokazu będzie reżyser filmu, Nawaf Al Janahi.

sobota, 16 kwietnia
11.00 Śniadanie z kinem emirackim, Pauza In Garden
19.15 FROM A TO B | FROM A TO B
reż. Ali F. Mostafa, Zjednoczone Emiraty Arabskie/Jordania/Liban 2013, 108’

niedziela, 17 kwietnia
18.00 ZESTAW FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH | EMIRATI SHORT FILMS 57’
19.15 AS ONE: THE AUTISM PROJECT | AS ONE: THE AUTISM PROJECT
reż. Hana Makki, Zjednoczone Emiraty Arabskie 2014, 80’

BILETY:
16 zł (normalny)
13 zł (ulgowy/senior)
Karnet (4 seanse): 40 zł

HARMONOGRAM WARSZAWA

PROGRAM w Kino Lab:
15.04 18:00, A to B, reż. Ali F. Mostafa, 2013, 108′
16.04 18:00, Zestaw filmów krótkometrażowych, 57′
16.04 19:30, Sea Shadow, reż. Nawaf Al Janahi, 2011, 98′ + spotkanie autorskie z reżyserem
17.04 18:00, As one: The autism Project, reż. Hana Makki, 2014, 80′

bilety: 12/14 zł
rezerwacja online: www.kinolab.art.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *