Zmiany w dziale recenzji książkowych – Wstępniak

mops

Drodzy Czytelnicy,

Według najnowszych – przeprowadzonych w listopadzie 2015 roku – badań czytelnictwa w tamtym roku po książkę sięgnął co trzeci Polak. Nie jest to powód do dumy, ale nie jest to też na tyle tragiczny wynik, by załamywać ręce i kwestionować sens promowania literatury. Nie zatraciliśmy przecież umiejętności czytania. Problemem może być odpowiednia selekcja książek.

W dziale recenzji książkowych postaramy się pokazać lektury ciekawe, intrygujące i przede wszystkim zmuszające do myślenia. Będą one omawiane z pasją, te ważniejsze zaś opiszemy szczegółowo i umiejscowimy w kontekstach ułatwiających ich zrozumienie. W czasach postprawdy szczególny nacisk chciałbym położyć na książki krytyczne, zmuszające nie tyle do myślenia, co do przewartościowania swoich obecnych poglądów. Chodzi o książki oferujące inne spojrzenie na rzeczywistość – względną, często skrajną.

Brzmi wzniośle, a jak będzie, czas pokaże. Najważniejszym zadaniem pozostaje, by dział utrzymał tak wysoki poziom jak za „panowania” Bartka Szczygielskiego, z którym wszyscy mieliśmy przyjemność współpracować jako recenzenci. Tylko utrzymanie tego poziomu zapewni nam rozwój, nie odwrotnie.

Czytamy i piszemy dla Was, dlatego jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i uwagi.

Pozdrawiam,

Łukasz Muniowski

NOWY Szef działu recenzji książkowych Szuflada.net

About the author
Łukasz Muniowski
Doktor literatury amerykańskiej. Jego teksty pojawiały się w Krytyce Politycznej, Czasie Kultury, Dwutygodniku i Filozofuj. Mieszka z kilkoma psami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *