Przebudzenie doktora Sorena – Magdalena Kempna

przebudzenie doktora sorenaLiteracki debiut w tradycyjnej, papierowej formie to ogromnie ważne wydarzenie dla każdego autora. Nawet po wielu latach pozostaje jedynym w swoim rodzaju przeżyciem, z którym nic nie daje się porównać. Jednak „przebicie się” do jakiegoś wydawnictwa ze swą twórczością może okazać się bardzo trudne. Pewnie dlatego postanowiono zorganizować doroczny konkurs – Literacki Debiut Roku. Laureatką II edycji tego konkursu jest znana czytelnikom naszego portalu Magdalena Kempna. Jej powieść „Przebudzenie doktora Sorena” zyskała najwyższe uznanie jury i została wydana nakładem oficyny Novae Res z Gdańska.

Półwampir i półczłowiek, doktor Soren, jest nadwornym lekarzem króla kraju Nort. Między zamieszkującymi tę część świata ludźmi a przedstawicielami gatunków nie-ludzkich, wampirami i wilkołakami, występują tarcia, nieraz kończące się krwawo. To dlatego Soren latami ukrywał swe pochodzenie, a i teraz niechętnie o nim mówi. W królestwie nie brak też innych problemów. Światły i postępowy król Linnamen stara się rozwiązywać sprawy poddanych, korzystając ze swego osobliwego, jak na monarchę z dziada pradziada, daru – instynktu detektywa. Ta cecha pomoże mu też zmierzyć się z największą zagadką, dotyczącą przeszłości jego rodziny, a w szczególności tragicznej śmierci matki. Jaką rolę w smutnych wydarzeniach odgrywał jego ojciec i starszy brat? Kim jest wilkołak, który podobno pojawił się na królewskim dworze? Jeśli młodemu królowi nie uda się w porę odgadnąć wszystkich części układanki, może nawet zginąć. Soren musi pomóc władcy przeniknąć mroki tajemnicy, a czas nagli…

Magdalena Kempna stworzyła w swej powieści wielobarwny świat, w którym żyją obok siebie ludzie, wampiry i wilkołaki. Właściwie stwierdzenie, że „żyją obok siebie” jest trochę na wyrost, są sobie bowiem niechętne i to często do tego stopnia, że dochodzi do regularnych pogromów. Przewodni wątek książki jest w zasadzie intrygą kryminalną, prowadzoną przez autorkę umiejętnie i ciekawie. Występujące w powieści postacie są niebanalne, złożone, często obdarzone skomplikowanym charakterem, a ich pobudki bywają naprawdę trudne do odgadnięcia. Główny bohater, tytułowy doktor Soren, budzi niekłamaną sympatię, podobnie jak młody król i urocza księżniczka Liln, choć dla mnie osobiście najciekawszą postacią w całej przedstawionej przez Magdalenę Kempną historii jest spowiednik Rafael Gabriel. Nic więcej o nim nie napiszę, bo każdy czytelnik powinien mieć przyjemność  odkrywania samemu uroków tej książki.

Trzeba też przyznać, że wydawnictwo Novae Res zadbało o atrakcyjne wizualnie wydanie. Elegancka okładka z artystyczną grafiką, świetny papier i wyraźna czcionka – to wszystko sprawia, że „Przebudzenie doktora Sorena” nie ustępuje w niczym książkom z największych i najbardziej renomowanych wydawnictw. Zdecydowanie jest to pozycja warta swej ceny.

Luiza „Eviva” Dobrzyńska

Tytuł: Przebudzenie doktora Sorena
Autor: Magdalena Kempna
Gatunek: fantasy
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 337
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: Novae Res

About the author
Technik MD, czyli maniakalno-depresyjny. Histeryczna miłośniczka kotów, Star Treka i książek. Na co dzień pracuje z dziećmi, nic więc dziwnego, że zamiast starzeć się z godnością dziecinnieje coraz bardziej. Główna wada: pisze. Główna zaleta: może pisać na dowolny temat...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *