Promocja Festiwalu Natchnienia połączona z Szufladą Literacką w Miejskiej Bibliotece Publicznej- relacja

Drodzy czytelnicy i sympatycy Szuflady,

30 października odbyła się uroczysta premiera antologii Festiwal Natchnienia, połączona z Szufladą Literacką, której gościem był znany opolski autor i poeta Tomasz Różycki.

Książka Festiwal Natchnienia jest kolejnym projektem Szuflady, zrealizowanym pod szyldem Stowarzyszenia Inicjatyw Społecznych „Suterena”.

Antologia opowiadań o Opolu „Festiwal Natchnienia” to zbiór tekstów nawiązujących do Opola, które jest jego wątkiem przewodnim.

Antologia składa się z dwóch części: pierwszej napisanej przez profesjonalnych, uznanych autorów oraz drugiej napisanej przez amatorów, dopiero stawiających pierwsze kroki w literackim świecie.

Zależało nam na tym, żeby zachować różnorodność gatunkową tekstów, a także rozpropagować Opole także poza granicami miasta i zachęcić czytelników znanych i lubianych pisarzy do przyjazdu i zwiedzenia najciekawszych miejsc w Opolu. Dlatego poza pisarzami związanymi z miastem, zaprosiliśmy także tych spoza niego, którzy je wielokrotnie odwiedzali i pozytywnie je wspominają.

Różnorodność gatunkowa ma natomiast zachęcić czytelników o różnych upodobaniach do sięgnięcia po publikację i bliższego zapoznania się z Opolem. Ta antologia przede wszystkim przekaże niepowtarzalny klimat miasta i zaskoczy również tych, którzy je dobrze znają i kochają.

W trakcie premiery Beata Malec i Bogdan Zieliński- aktorzy z opolskiego Teatru im. Jana Kochanowskiego czytali fragmenty książki, a Tomasz Różycki i jedna z autorek profesjonalnych- Martyna Raduchowska opowiedzieli o etapach powstawania antologii.

DSC02396

DSC02403

DSC02422

DSC02430

DSC02439

DSC02452

DSC02460

DSC02475

DSC02485(1)

DSC02521a

DSC02531

DSC02536

DSC02538

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *